tisdag 27 augusti 2013

Vikten av att inte ge upp

kände idag all rastlöshet inombords
vill vara någon annanstans och arbeta
vill inte gå hemma på detta viset
men har just nu inget val
vilket är tungt att acceptera

det råder lite kaos på vissa områden
men jag rider ut allt detta som innan
min kropp är tyst och reagerar inte
på det jag känner för att göra 

men ska erkänna en sak
efter två otroliga händelser och gåvor
till mig i två av mina mörkaste stunder 
gav mig en fullkomlig övertygelse
om att det finns en mening med allt 
och det finns någon som vakar över mig 

ska berätta och dela med mig av överraskningen och äran som givits mig

godnatt kära krigare
måste få till ro och vila för min kropp

Här är ett foto som jag tog idag
vill åter understryka vikten av att:
inte
ge 
upp

"hoppet är en bra sak-kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig"

Stephen King


1 kommentar:

Anonym sa...

"Drakar flyger i motvind". <3
"Hoppet är de sista som lämnar en, sa grodan utan ben" <3
Många tankar med kärlek och värme! / L