fredag 2 augusti 2013

Hemma känns okej

hemma efter ett par dar på sjukan igen
skönt att få ligga i sin egna säng
tuffa timmar däremot med smärtan 
då hjälper ingen säng i världen 
det finns bara en sak som kan lindra
men inte trolla bort smärtan 
kärlek

Kärleken till sig själv och sitt egna liv
med den kan man ta sig genom stora
prövningar och motgångar
det gör jag genom att drömma
genom att inte ge upp ser jag fram 
emot att få möta nya dagar och äventyr så fort jag tagit mig genom det jag just då befinner mig i, mitt i allt är jag nu
då drömmer jag

om morgondagen
önskar att den ska vara lugn
med ro och harmoni
gärna med kreativitet och flöde
för då mår jag så bra

ska ta mig genom allt detta igen
och igen och igen, om jag måste

tack alla ni goa sköterskor på avd 67
som hjälpte mig och som just nu hela tiden hjälper mina medsystrar

tack även du Dr Jonas
för all hjälp denna gång
Jag lämnade sjukan med en skön känsla av förtroende och stöd

Snälla John Blund, kom hit nu...

Puss & kram

Inga kommentarer: