lördag 27 juli 2013

Feber och allmänt snurr

ännu en natt är förbi
fick 2 timmar av vila totalt
så vid 06:00 bestämde jag mig
för att unna mig och min trötta kropp en dusch. Det var så skönt och jag stod och drömde mig bort från den tråkiga sjukhusmiljön och till ett vackert landskap med stora fält och ängar av vita och rosa blommor, ett annat fält fullt med stora stiliga solrosor. Alla blommorna luktade sött och gott och jag lade mig ner på ängen och blundade, då hördes vacker klar sång som var så berörande att en tår rann ner för min kind. Varm lycka fyllde min kropp och all sjukdom och smärta eller annat var som borta. 

Då knackar någon på dörren där jag duschar och jag kommer av mig helt. 
allt det underbara är borta och där står jag i sjukhusduschen och landar mentalt

Min hemlängtan är så stark hela tiden
Jag tänker på att jag snart nog är hemma igen, måste bara bli lite bättre i smärtväg och stabilare i mitt ben (det som skadades av EDA som blev felstucken i Januari) 

Igår löste vi, jag och min rumskompis en rullstol till mig och så körde hon ut mig i den och det var fantastiskt skönt att få sitts under solens strjålar en kort stund
Vi hade så roligt ocHh skrattade 

1 kommentar:

Nathalie sa...

Älskade vän! <3
Önskar så att jag bodde lite närmare (som alltid).
Då hade jag kunnat finnas där vid din sida för att stöttat och kramats på riktigt när dagarna känns jobbig.

Jag vet precis vad du går igenom just nu.
Hemlängtan är otroligt hemsk och påkommande i sjukhusmiljö.

Jag hoppas så att det inte dröjer allt för länge innan du får komma hem till din fina fristad och att smärtan lägger sig tids nog!

All kärlek och styrka i mängder till dig min lilla ängel! <3 <3 <3