söndag 14 juli 2013

nu vänder det

min motståndare

en tungviktare

med stora svullna muskler
tydliga smäckra konturer
svetten som driper ner
dropparna som bildas från näsan
från nästippen droppar dom ner
helt slutkörd till varje grad

mötet har tagit sitt pris
med min kropp som valuta
tröttheten kryper sig in innanför huden
sover tungt och länge
inga drömmar
bara sömn
djup svala

men

jag har inte förlorat
ännu en gång känner jag hur
ivern kommer och laddas upp
hela min kropp fylls på med
nytt friskt blod som ger mig ork
goda energier hjälper mig
ännu en gång
är inte slaget förlorat

jag känner ork och lust att
besegra och reda ut alla
kommande motgångar

...losing is not an option...

jag har mitt liv i min hand
en hand som känns starkare
för varje delvinst i detta oändliga krig
mot min tunga motståndare
nämligen du
smärtan

efter dessa omgångar
har mina innersta muskler
som omger mitt hjärta
blivit starkare än stål
inget kan rubba mitt mål
nu är det dags att ta tillbaka
allt...mitt liv
för jag ska klara detta

ibland måste man nå botten
för att orka att ställa sig upp igen
något i mig vill inte ge vika
det vill aldrig ge upp
så bye bye

for now

// over and out


Inga kommentarer: