måndag 8 juli 2013

svart dag - men jag gillar rosa

ibland känns livet ganska svart
och jag gillar ju rosa, så är inte nöjd dessa dagar
men det är ju en del av livet att genomlida dem
förhoppningsvis är dagen därpå bättre och går helt i rosa

jag är arg och besviken
alkoholism är en vidrig jävel och sjukdom
det gör så ont när den slår till och ger återfall
varje återfall får en liten bit av själen att vissna
för det är så mycket svek och besvikelse
sen för varje återfall försvinner en del av den personen
jag saknar dej så mycket, och behöver dig just nu
kan du inte bara lägga av och komma tillbaka
för att aldrig mer försvinna in i alkoholens begär

smärtan, krigar jag på mot
den finns där men jag har fixat att vara hemma
idag har jag varit uppe mer och rört mig
hoppas jag kan få ner smärtan något ikväll så jag får sömn
för den fattas mig just nu, för mycket i huvudet att hantera
för mycket i huvudet för att bearbeta
försöker så gott jag kan, en dag i sänder

snälla pappa, kom tillbaka
jag vill ha en dag i rosa imorgon

Inga kommentarer: