måndag 15 juli 2013

medsystrar 1 år


jag är så tacksam
så lycklig över
att jag vågade
följa mitt inre
fylldes med mod
och tog ett steg
i egen riktning

det kändes nödvändigt
och viktigt framförallt
nu är det ett år sedan
jag följde hjärtat
och tillsammans
med mina fina änglar
så har vi idag
en fin krets och stödgrupp
som vi alla hjälpts åt att
bygga upp och underhålla

varenda en av er
kära medsystrar
är så värdefulla
ni har egna resor
och fotspår i
era ryggsäckar
och tillsammans
hjälps vi åt att
stötta och hjälpa
varandra

genom dagar av
smärta
eller tung ångest
det finns många
ingredienser som
hör till när man är sjuk
och lider av en
kronisk sjukdom

är så stolt och glad
hela vägen in i själ och hjärta
att få vara en del av allt detta
för vi har lyckats trots alla
motgångar och motståndare
så har vi klarat det
vi fyller nu ett år

tack och ser fram
emot framtiden
som väntar oss
för vi har en ljus
framtid tillsammans
för vi har kommit varandra
så nära och delat så mycket
vilket har gett oss styrka
och mod att våga kriga
mot allt som möter oss

det har kostat
mycket av oss
men vi klarade det
vi är rika på lycka
som har varandra
kommer alltid vilja
finnas och stötta
er medsystrar
så gott jag kan
och orkar

det är viktigt att inte bli sin sjukdom
eller låta kampen mot den
ta över själ och hjärta
för då blir man förlorad

ibland går man förlorad
innan man hittar tillbaka till stigen
som leder oss framåt i ljus och lycka

för ett år sedan var jag livrädd
att bli övergiven eller ensam
då jag mötte en hård motståndare
men det vart tvärtom
ni andra stöttade upp
och nu finns vi
och vi har ett eget namn
som innehåller kärlek
sann och riklig
levande

vi har blivit en stor familj
och vi bryr oss verkligen om varandra
vårt fokus är på ljuset i livet
att orka och motivera
att se det ljusa sakerna omkring oss
även om sjukdomen är mörk och svart
så finns det alltid något varmt och fint
att känna lycka och tacksamhet över

ni är bäst
tack för att ni är dem ni är
och allt ni ger mig och varandra
varje dag

Puss & Kram


Inga kommentarer: