torsdag 23 oktober 2014

Torsdag

Idag är det exakt en vecka sedan
jag for in med taxi till akuten
då hade jag legat 4 dagar och spytt
inte hade jag fått behålla någon smärtlindring
när sedan sömnen var frånvarande
blev det hela för mycket för min kropp
även för mycket för mitt inre och psyke

smärta är en oändlig och stark motståndare
denna veckan och mina år tillsammans med den
har framkallat mycket rädsla och förtvivlan
jag har låtit allt det få komma ur mig i tårar
det har vart så skönt att få släppa ut de tårarna
och att känna de rinna längs kinderna

Sedan har jag kramat hårt i kudden och då kommer
den känslan som jag även känner när jag ligger inlagd
jag känner mig så liten och klen på många vis
smärtan är stor och stark med ådriga muskler
den håller stundtals mig och min kropp i ett hårt grepp

ikväll hade jag besök av pappa, det var så roligt som alltid.
han kämpar och står i men mlssar ingen dag utan besök
denna veckan har blivit så bra tack vare er fina vänner som besökt mig 

Jojjo - aj löv ju
Jossan - tack för bebisgos & blommor, så glad att få träffa dig
Elvira - i all smärta och tuffa timmar har vi alltid något skoj att prata om, du är en fin vän
Sandra - det finns alltid tid för att balla ur och skratta bort allt elände, gillar dig skarpt, tack för skylten
Syster Helle - du ger mig allt stöd och tid du orkar / jäktar med - elsker deg
Frida - du kunde inte få ihop d att ta dig hit men du hörde av dig och fanns där hela tiden

Sedan massa kärlek till er som hört av er och tänkt på mig denna tid, alla kommentarer har värmt
Facebook är e n bra portal för det, löven Instagram 

Nu ska jag byta om och bli hämtad för att få komma hem äntligen
Få sova i min säng,gosa med Honey och bara va 💛

Inga kommentarer: