torsdag 16 oktober 2014

Inlagd

Ligger på min sal 1
på avdelning 67 
Kvinnokliniken Sahlgrenska

Jag är matt och tom på energi 
Kroppen är helt och totalt nerkörd
tur att man har närstående som 
praktiskt taget tvingar mig att åka in
dom gör det av kärlek till mig
för att jag måste ge upp ibland
jag måste ta till hjälp när det blir såhär 

har spytt och febrat hemma sedan
i måndags, kroppen kunde inte
ta till vara något som jag åt
inga värktabletter och ingen mat
smärtan som just nu är så intensiv 
får mig att spy, och om d inte slutar
så kör jag på så länge jag bara kan

nu ligger man till sist på avdelningen
dropp och antibiotika samt hjälp
att hantera smärtorna genom hjälp
med smärtlindring.

jag är så trött, har sovit så dåligt hela denna veckan och då har man inga reserver kvar att hantera smärtan med
så är glad och tacksam, för er som 
stod på er idag och sa åt mig att åka in
just nu är jag glad över det, dom är så fina och underbara mot mig, all personal på Kvinnokliniken Sahlgrenska.
Dom bemöter mig med respekt och förståelse, så gott dom kan
tack, ni är våra hjältar 

Nä måste vila, är så trött och utmattad
så tar jag nya tag imorgon,

Kram Madde

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy fasiken vad jag känner mer dig. Har precis fått min endometrios diagnos, låg själv inne och kom hem för några dagar sedan. Det är så sjukt hemsk! Sjukhuset har blivit som mitt andra hem.
Massa kramar och styrka till dig fast jag inte känner dig.
Jag har själv precis startat en blogg för att skriva av mig. Måste få ut allt.

Läser allt jag hittar om sjukdomen, så sjukt att det är så många som inte vet vad det är!! Jag ska fighta tills jag stupar för att alla skall få veta!

Kram

http://elinasendometrios.blogspot.se/