lördag 18 oktober 2014

utmaningar

Just nu sätts jag på prov
hårt för den delen
från min egen kropp som kör på
den ligger på alldeles för hög hastighet
och borde fällas för fortkörning 
jag blir då utmattad helt och det som 
såg ut att bli en förtjusande natt
byttes om till en bråkig och tuff sådan
har sovit mellan 01-02:30 iallafall
men hade behövt ett bra tag till

så har försökt med alla de medel att
få ner smärtan och få återgå till lägre siffra på smärtskalan. Den har förblivit hög, så nu ännu en omgång med
smärtlindring för att kanske få bort en del
av den intensiva smärtan som nu träter
på min högersida, inifrån och ut.

blir så ledsen när det blir såhär
för vill ju se snabb förbättring så att jag 
kan få komma hem och klara mig hemma 
men det är en del av allt som är svårt 
med att leva med endometrios.
fullkomligt oberäknelig och den sviker ofta sitt lovord, men skakar av mig det
för att åter sätta in siktet på förbättring 

dom är så fina personalen mot mig på avd 67. Många känner jag sedan många år tillbaka och det är alltid skönt med att få någon som man känner och har stort förtroende för. De som är nya har vart så goa och omtänksamma och det får mig att känna lättnad att jag sökte in, ni är så fantastiska mot oss, tack för det !

var så lyckligt lottad igår här
fick två besök på dagen, gör massor
för mig att få besök. Jag känner mig lätt ensam och liten, då blir det tungt med det också. Tack Jossan som först kom med sin lilla prinsessa, hon är så söt
så fick lite baby time här på rummet
så mysigt och jag kan inte bärga mig förrän jag kommer hem och blir så frisk att jag kan besöka dom igen, fick fina
rosa rosor av dom, som nu pryder mitt 
nattduksbord här på salen. 

Lite senare kom även Jojjo, var också skönt att få träffa henne och prata om allt och ingenting, få skratta och balla ur lite mentalt är ju aldrig fel. Måste kunna se de komiska i en del saker som man råkar ut för. Då blir genast livet lite bättre.

shit, nu får jag avsluta
långa djupa andetag nu för jösses vad det ska bröts på med smärtor
jag får fortsätta senare, i förhoppningsvis bättre skick och välmående 💛

Massa styrkekramar till er alla där ute
och är du en medsyster till mig så gör dig en tjänst och vänta inte för länge innan du åker in, sök akut om det krävs.

Kram från mig Madde


Inga kommentarer: