tisdag 14 oktober 2014

Lyssna mer på kroppen

nerbäddad
först varm
Sedan kall
dessa hormoner
som får min kropp kluven

min dag har vart tuff
kroppen är så trött
på att ha ont
att aldrig hitta 
den där platsen
eller det där tillfället
då den får och har möjlighet
att helt få ta igen sig

jag har känt av ett tryck
det känns som om nån
står på mitt bröst
därigenom pressar på
det är en obehaglig känsla
och upplevelse som gör mig
lite rädd och stressad

jag vet
det kan handla om ångest
det är mycket just nu
det förnekar jag inte
får ta d ännu mer vackert
känns som att jag inte kan 
göra mindre än jag just nu gör

delar upp alla saker
i mindre delar och mindre mål
får ju försöka anpassa mig
lyssna på kroppen ännu mer

nu nytt försök till vila & sömn
hoppas ni som kanske läser
får en god natts sömn

Kram Madde

Inga kommentarer: