tisdag 10 september 2013

dag 2 avklarad - Yes så glad och tacksam

ligger nerbäddad i sängen
spelar lite Ellie Goulding
hon kom in i mitt liv för lite mer än 1 år sedan
såg hennes konsert förra året via Apple TV Itunes Festival - så bra !!
hennes röst kan läka blödande sår och trasigt hjärta 

Honey ligger som en varm pelare brevid mig - och hon snarkar
vi har gått vår lilla kvällsrunda i mörkret
skönt att få svalka av kroppen lite
för fy vad det är jobbigt att vara i övergångsåldern
självklart inte den verkliga, utan den medicinska övergångsåldern
den är inget att se fram emot kvinnor där ute ;)
sover konstigt på grund av att kroppstemperaturen varierar kraftigt
inte något som någon annan känner av utom mig själv
Honey har inte klagat alls faktiskt
men hon ligger ibland längst ner i sängen som en liten tarm
kanske är på grund av min temperatur på natten, vem vet??!!

ska göra lite ärenden imorgon innan jobbet
så ska upp tidigt i min värld just nu (innan kl 9)
sen jobba igen, och det känns så skönt att vara tillbaka
det har gått bra hittills om ni frågar mig ;) nä men det går nog fint
hade möte idag och jag hade ju självklart 100 frågor
har ju hänt en hel del som alltid på stort bolag :)

igår fick jag hem ett halsband med en vacker blå fjäril från Peru
så sjukt vacker är den, men ska inte ha på den utan hänga upp det hemma
vilka färger alltså, så himla fina fjärilar är

såhär ser det halsbandet ut..











idag fick jag brev igen...
det var en släkting till mig som skickade lite papper och brev som
har tillhört min morfar Stig Säljö, och det var väldigt rolig överraskning
så tusen tack Birgitta för alltsammans :)











jaja, dags att försöka somna igen då
får hoppas på bättre lycka inatt för jag funkar inte annars
en Madde Padde utan sömn är ingen bra kombo ;)

innan jag somnar ska jag passa på och tacka
för att jag genomfört denna dagen med jobb och allt
trots att smärtan infann sig under dagen så fixade jag det !!
skönt att få lyckas göra det !

Puss & Kram från mig och Honey Boney 

Inga kommentarer: