måndag 16 september 2013

njuter av vardagen


godkväll,

kvällen har infunnit sig och jag har haft en både rolig och krävande dag
vart uppe tidigt och kände då redan av smärtorna men trotsade dom

sen vart det jobb, många skratt när man jobbar med grabbar
och jag inte alltid tänker på hur man kan koppla ihop vissa kommentarer till
något snusk eller antydan, då blir det stora skrattanfall i vårt team
så tide gick undan idag, vilket är väldigt skönt faktiskt

sen hem och fick lägga mig ner med en gång efter att ha käkat
mitt ben som skadades genom EDA i januari värkte så in i helvete
och jag kan inte ta hjälp av mina mediciner som jag har som smärtlindring
dom biter inte alls på den smärtan, tyvärr
så var bara dags att bädda ner mig i alla kelfiltar och värmefilt
och försöka hålla fokus på TV programmen jag så gärna ville se
men smärtan störde mig kraftigt, den kan bäst beskrivas såhär:

buk - olidlig intensiv smärta utan uppehåll som jag har svårt att få bukt med just nu
ben - värk efter skadan vid EDA ger mig upprepade stickningar och
tror den känslan och smärtan påminner om brännande smärta som sitter inuti benet
bränningarna kommer oregelbundet och dom är värst just nu på kvällen, när jag vilar benet
idag när jag var på jobbet och skulle hämta frukt så kände jag hur benet la av
det försvann helt och det var väldigt obehagligt, jag var helt stel och livrädd
trodde ett tag att jag skulle ramla men det gjorde jag inte, men läbbigt värre
satt resten av arbetstiden för att försöka få tillbaka styrkan igen
men som sagt, fy vad otäckt det var

men jag tog mig till jobbet och höll mig stilla där
och det fantastiska idag är jag genomförde mitt arbetspass
idag är en så fantastisk dag ändå trots smärta för jag har jobbat 100 % för första dagen på länge
och jag känner mig fantastiskt stark och motiverad att vinna detta mot min kropp

detta med jobbet tänker jag aldrig ge upp
jag har så många idéer och så mycket att ge
och varje dag blir ett äventyr

Sov nu lika gott som jag ska göra ;)

Puss & Kram


Inga kommentarer: