onsdag 4 september 2013

tack livet igen

ofta känner jag en sådan stor tacksamhet
den är så intensiv att den nästan går att ta på
vissa dagar är den extremt påtaglig och skinande
igår var en sådan dag som går till historien

jag har besök av Bingolotto för inspelning av ett inslag
som kommer att sändas i höst där jag berättar om vinsten jag vann
vad den betydde för mig / betyder för mig / varje dag faktsiskt :)
det var en väldigt rolig dag som sprang förbi mig i tid och jag njöt totalt
det var väldigt roligt att få träffa Marie Serneholt i verkligheten
sen blev jag så glad att jag fick ta upp min sjukdom och åter nämna dennes namn
som alltför många fortfarande inte känner till någonting om
så kanske några fler får kunskapen och lite förståelse hur det är att leva med den
sen kanske det dyker upp ännu några medsystrar som ansluter sig till oss :)

sitter i soffan och nerbäddad med gosfiltar och tända ljus
kikar på konserten från Itunes Festival på Apple TV där The Lumineers spelar
så fina låtar med bra texter, laddar och ska väl snart krypa ner i bingen för sömn
fick såklart lite migrän igår eftermiddag/kväll, men tror det berodde på en bukett med
fina vita liljor som blommade ut i en vacker bukett som mina fina tjejer gav mig i söndags
så fick ta ut dom tyvärr, så nu står dom och är vackra på balkongen istället
men annars har dagarna varit helt okej nu denna veckan, smärtan är där men under kontroll
jag har lyckats få bra sömn och vila. Så nu tänkte jag testa på att jobba igen på måndag
och det känns väldigt bra i hela min kropp att jag har det att se fram emot

kämpa på brudar och ge inte upp i er kamp att må bra
släpp inte fokus på det som är bra omkring dig trots att allt kan kännas mörkt ibland

Puss och massa kärlek från mig till er alla



Inga kommentarer: