måndag 9 september 2013

tackar tackar livet

åh vad skönt jag har det
ligger nerbäddad i soffan med alla mina super-duper goa filtar
dom är så himla mjuka och sköna och jag njuter av värmen dom ger
fryser ju JÄMT så aldrig fel med filt och gos :)
lilla Honey ligger i koma brevid mig och snarkar gott

har arbetat idag och vilken skön dag det vart
så glad och full av energi inombords för att vara tillbaka på jobbet
tog mig genom denna dagen och nu känns det så härligt
jobbar 75 % denna veckan och från nästa den 16 september kör jag 100 %
smärtan har varit där hela dagen men jag har haft kontroll på den
när man fixar det fylls jag av en speciell känsla och jag känner mig stark
i den stunden kan jag ta för mig vad som helst i princip, jag får mersmak på livet
för är tacksam för allt jag har omkring mig, allt fina stöd av vänner och familj
det är inget man kan köpa för pengar, det är så värdefullt och fint
av allt fint stöd och kärlek som jag är omgiven av får jag energi och hopp
att en dag vinner jag över min sjukdom
endometrios

idag är det 10 dagar kvar tills jag & min bästis åker till Miami Beach
vi ska vila och njuta de första 4 dagarna sen bär det av att hyra bil och kika runt
Key West, Everglades, Fort Lauderdale, Sawgrass Mills, Dolphin Mall mm.. mm..
så jag är just nu i travelmood :) jag går och planerar och funderar kring packning, shopping osv
jag har inte kommit iväg utomlands på över ett år så hela mitt lilla jag är så sugen på resa
sedan vi bokade denna resan i slutet på mars så har jag längtat efter detta
ska bli kul att få komma iväg med min Jessie också och få mycket underbar tid tillsammans med henne
vi hinner ju inte alltid umgås så mycket som vi brukade göra förut så jag ska njuta av varje sekund
av ditt sällskap lilla gosan Jessie, best friend ever and ever

är så glad för fick tvättat bil och fälgar noga och fint efter jobbet
känns alltid så skönt att få gjort det, då kan jag slappna av
imorgon bitti ska jag iväg med Vofflan och reparera en spegel som gått sönder
fixa lackstift sen och lämna in den på lackkonservering och under-redsbehandling
så den håller sig lika fin som den var när jag fick äran att vinna den
det går inte en dag utan att vinsten slår mig och det är svårt att greppa fortfarande
tack alla änglar och gudar för den gåvan, så in i skjutton tacksam
varje dag

helgen vart super också !!
haha skrattar till, väldigt ljust inlägg med kanske mycket tacksamhet
men ledsen, jag känner så, sån är jag :)
var hos min fina fina vän och medsyster Malin och hälsade på
vi var några tjejer som blivit medsystrar och nära vänner
Malin & hennes fina man Daniel hade ordnat "Grisfest"
så det var grillning av en hel gris som dom fixat och massa god mat
sen härlig feststämning med skratt och musik efter den goda middagen
var en riktigt rolig fest som går till historien, ser fram emot fler sådana
kul att få släppa loss tillsammans också mellan våra kamper med smärta och endometrios
Jossan, Malin, Sara, Jojjo, Ann-Marie,
jag älskar er tjejer !!

igår vart det middag på stan och sen bio - Snabba Cash - Livet Deluxe
så bra och vart VIP biljett så bäddade ner mig i den goa fåtöljen och njöt av fri Cola & Popcorn
himla go grej det, testa det vänner om ni har möjlighet, satt som en kung i salongen
självklart frusen och knäpp som jag är så hade jag packat ner en go filt till mig också
såg alla avundsjuka blickar i salongen, för det är så kallt på bio jämt ;)

nä dags att ta en runda med min älskling
innan vi bäddar ner oss gott i sängen och somnar in

Puss & Kram på er alla där ute, och ge inte upp flickor och pojkar

bjuder på nedan bild, sån är jag :) Jojjo & jag poserar !



2 kommentarer:

Anonym sa...

hej. jag menar inget illa nu utan mer en tanke. jag ser att du dricker, äter du alltså inget smärtstillande för dina smärta? jag är en medsyster och undrar mest hur dina tankar kring smärtstillande går, alltså inget dömmande :)
Kram

♡ Madeleine ♡ sa...

Hej Anonym,

Jag äter smärtstillande varje dag, hur mycket beror på smärtan som infinner sig den dagen. Jag kombinerar inte alkohol med mediciner. De dagar jag väljer att dricka ligger jag lågt och försiktigt med smärtstillande. Det är viktigt att ha kontroll för mig, både gällande smärtstillande och alkohol. Jag anser att man ska göra en bedömning varje dag på hur smärtorna sitter och i vilken "skala" eller styrka just den dagen eller timmen. En timme i taget och jag tycker personligen att det är bra att känna sig försiktigt fram istället för att vakna och proppa i sig mängder utan att känna efter först. Har jag en dålig dag med starka smärtor som kräver att jag måste inta smärtlindring så avstår jag alkohol. Jag är en person som kan ha väldigt kul utan alkohol så jag dricker inte speciellt ofta. De dagarna är jag extremt försiktig och tar en timme i taget. Hoppas denna text ger dig något slags svar. Hör gärna av dig om du har fler frågor eller vill ses och prata. Jag nås på madde@medsystrar.se

Kram från din medsyster