onsdag 6 maj 2009

godkväll

Norah Jones. Åter igen spelas hon i bakrunden. En skön donna med en skön röst. Älskar att lyssna på henne. Hon får mig lugn. Ni som känner mig kanske inte kan förstå att det går att få mig soft och lugn. Medicinen är musik. Bra lugn musik. Då landar jag från mitt höga höjdäventyr.

onsdag idag. Brukar då träna Body Combat. Första gången på ett bra tag som jag inte gör det. Min pärla är ju bortrest så tar upp det igen när hon är hemma. For hem efter jobbet. Slängde i mig en värktablett efter denna smärtsamma dag. Längesedan jag hade så ont som idag. Vart nedtagen på jorden minst sagt. Blev sådär tyst igen kände jag, slöt mig inom mina egna murar. Jobbade på och timmarna rusade som alltid trots allt. Kom hem till min älskade som var ledig idag. Alltså, jag blir alltid lika tok-kär när jag ser honom. Snacka om ens livs stora kärlek. Det är så underbart. Sen känner man att han också känner så och då, då blir jag sådär röd i ansiktet igen. Pinsamt =)

det där med röd i ansiktet är förresten ett ganska stort pinsamt problem just nu. Jag blir det vid alla otänkbara situationer. Folk tror att dom generar mig , liksom det blir en sån där jobbig känsla i magen. Va katten liksom. Så fort jag får ordet, eller någon ställer en fråga till mig så händer det. Jag känner det varje gång och nu kommer jag baske mig säga till folk att jag vet om det och inte kan styra över det. Dessa hormoner, dom spökar minsann. Vad ska man göra ??


* kommer på mig själv sitta och vicka på huvudet * *skrattar *

vad har jag mer att dela med mig av ??

jag ska passa en liten goding i helgen. Lilla Filippa och jag ska umgås bara vi två. Ska bli såå kul *längtar*
sen blir det att åka upp till Anja & Jim på söndag. Längtar efter det också. Alltid ett sant nöje min vän.

fredag är det MC lektion igen. Laddad som tusan. Nu minsann !!

angående min mor och allt så är det stillastående just nu. Jag orkar inte ta i tu med det just nu. Låter tiden gå lite. Blir så arg och besviken så fort jag tänker på det. Vad har hänt med henne?

som tur är så har man världens finaste pappa och syster. Dom är min lilla familj och tillsammans har vi underbara stunder med mycket skratt. Kan prata om allt känner jag med pappa. Han är en fin förebild i livet att se upp till och njuta av och med. Samma sak med systra mi. Hon är BÄST !
Det är något speciellt med systar. Man har många roliga kopplingar tillsammans. Imorgon ska jag och syrran hitta på något själva. Utan barn , bara vi två. Det är kvalitétstid. Ska njuta. Kanske blir det en fika på stan. Eller så blir det Allum. Får se vad som väntar oss.

*känner lukten*

jag har bakat bröd som nu är i ugnen. Vem säger att man inte kan baka sent på kvällarna ? Inte jag, det är så skönt när man inte kan få ro i kroppen, då sätter jag igång med bak istället. Gott ska det bli med nybakat i morgon till frukost. Finns inget bättre.

en sak till
jag är så glad för en vän till mig, hon och hennes kille fick barn nu alldeles i måndags. Jag var så glad att tårarna kom och hälsade på mig. Fick ett sms och allt bara kom över mig. Hon har också kämpat med endometriosen. Hon har haft tuffa dagar och nu är dom mamma och pappa. Snacka om mirakel. Jag är överlycklig för deras skull.





2 kommentarer:

lise sa...

jag tänker på dig varje dag du fina människa!

hoppas mina styrketankar kommer fram till dig.

Världen behöver fler av dig!!

kärlek!

Madeleine sa...

Välkommen i gänget! Det där med att rodna i tid och otid till synas utan större anledning har varit mitt liv sen tonåren. Som du säger så kommer det trots att man egentligen inte alltid blir generad, men just att man känner att man rodnar gör iaf mig generad och då rodnar jag ännu mer. Det bästa är att bara försöka igorera det och köra på och låtsas att det regnar, vilket man ju iofs inte behövt låtsas denna veckan ;-)

Om jag tolkar dig rätt så brukar du inte ha det så utan det beror på dina mediciner? Annars kan jag trösta med att det blir bättre och sker mer sällan allteftersom, jag upplever det inte alls lika jobbigt nu heller. Övning. Och dessutom, om det händer så är det bara att ignorera. Det lägger sig snabbare då.

Men jag har börjat iakta folk på sista tiden, och det är faktiskt många som rodnar lite lätt titt som tätt, fler än man tror. Men alla gör det inte med samma snygga jordgubbsröda färg som jag utan lite mer diskret. Så du är verkligen inte ensam. Bara så att du vet :-)

Stor kram till dig och hoppas du får en riktigt fin helg!