tisdag 19 maj 2009

han är funnen

ja, han lever. Han är funnen igen.
Bläää säger jag bara....!

tankar möter mig
dom tar min hand
håller den hårt kvar
andas Madeleine
andas

igår
var en av dom värsta
dagarna jag upplevti hela mitt liv
vi slängdes mellan hopp och förtvivlan

jag grät
jag var förtvivlad
jag ville bort från alltsammans

idag
är det något bättre
orkar knappt idag heller
varför tillåter jag ??
dig att behandla mig såhär
du trampar på mig
jag ligger kvar
låter det ske hela tiden

sen får min älskade man
eller älskade syster
plocka upp mig där jag ligger söndertrampad
platt av alla fotsteg som utsatt mig
många århar jag låtit detta pågå

men igår, stampades
det sista steget in i mig
nog, nu räcker det

jag är en människa
ingen asfalt som du kan gå på
stampa på, behandla såhär
nu bryter jag med dig.

Du måste inse att det får konsekvenser
när du behandlar människor såhär
dom går i sönder. Visst, det är en sjukdom
men du kan inte tvinga oss andra att bry oss
är trött på alla dessa lögner, all denna planering
av återfall som du redan bestämt dig för att ta

jag
har gått sönder
egentligen för länge sen
men först nu
kommer du känna av det
på riktigt !

over and out

Inga kommentarer: