fredag 22 maj 2009

ilskan finns kvar i mig. jag vet inte vad jag ska göra för att få ur mig allt. Jag går omkring med en liten kappsäck på ryggen, inuti den ligger massor av ord. Ilska, besvikelse, sorg, oro, ångest, ängslan mm. Vet inte varför jag inte längre kan öppna mig och ventilera alltsammans. Känner mig som en stor böld i röven på folk. Vill inte beklaga mig om hur jag känner och mår just nu. Det är inga roliga besked som kommer till svars på frågan, Hur är det ? Lika bra att hålla truten istället så slipper man oroa sig och tycka att jag är gnällig.

dagarna är sega , långa. Har ingen riktig motivation just nu till något alls. Jag tar en dag i sänder. Är så arg på allt detta angående pappa. Det gör mig såå förbannad. Är trött på att det styr mitt liv och min tillvaro. Det har pågått alldeles för länge egentligen, jag vet det. Men är inga lätta beslut att ta ska ni veta. Dom besluten känns starkt av.

jag längtar efter att gå och lägga mig så fort jag stigit upp, för att nästa dag kanske vakna upp pigg och kry, utan smärtor som stoppar mig, hoppandes och leendes hela tiden. Blir så besviken när jag vaknar upp tidigt på morgonen av smärtor, redan där är min dag så tung och svår att motivera. Är väldigt trött på den smärtan. Den blir värre och värre nu igen. Jag vet att man inte ska ge upp i första taget, men just nu är uppförsbacken så tung bara och jag kämpar för att komma upp för den. Nästa vecka på tisdag ska jag till läkaren. Då är det dags att sätta oss ner och prata lite om hur jag ska klara av detta. Hur planen ser ut för min del. Alltid dessa stora förhoppningar som byggs inom mig inför dessa sjukhusbesöken. Jag hoppas på att det ska se bra ut, att endometriosen har gett vika och är påväg bort. Jag kämpar just nu med att INTE åka in. Att klara detta hemma utan sjukhusbesöken, försöker vänja mig vid detta livet. För det är ingen lösning om jag ska opereras hela tiden.

se så....

idag är det fredag och just nu har jag lunch. Känns bra ! Har varit iväg på ICA en sväng och nu ska jag snart möta en sommarvikarie som ska jobba hos oss i sommar. Sen hem och STÄDA. Sen är det helg ! Ska vara barnvakt imorgon för 3 goa töser som jag älskar så mycket. Mina syskonbarn. Söndag, är fortfarande inte riktigt bokad.

K R A M

Inga kommentarer: