måndag 18 maj 2009

tiden står still

tiden står still just nu för mig. Ingenstans kommer jag. Tar ju en dag i sänder och försöker tänka på att jag inte behöver oroa mig. Så kommer den där otäcka gästen förbi mitt inre, rädslan. Den är gråsvart och dess skugga är mörk och täcker hela marken. Jag ska erkänna att jag är vansinnigt förbannad på min pappa. Allt detta snurr och vel. Jag är väldigt less på att bli behandlad såhär. Det är ingen slängpåse utan jag är en människa, och människor ska man möta med respekt. Så nu kommer jag sätta ner foten en gång för alla. När man gör så mot människor måste det få konsekvenser. Här kommer den. Den kommer slå hårt men orkar inte behandlas såhär längre. Jag har också ett liv och vill må så bra som möjligt i det livet. Tänker inte låta allt sammans rasa pga alkoholen. Nej Tack !

.....

min läkare ringde precis. Jag vart nästan tårögd. Han engarerar sig in i det minsta. Fick en tid sent på tisdag nästa vecka. Han knödde in mig i schemat. Så nu väntar jag på att det ska bli tisdag nästa vecka. Ska bli skönt att kika in och se hur det ser ut, det som man kan se med ultraljud.

.....

helgen gick fort som vanligt. Var uppe i Stannum och hälsade på, vart hos Fam Pihlqvist i lördags med svärmor och svärfar. Leslie o hennes man och Jonas & hans tjej. Det var så skoj ! Melodifestivalen , men den vette katten om jag vart så nöjd med. Helt okej vart det. Igår röjde vi hemma igen, tvättade och städade. Skönt att få tvättat lite igen. Hatar tvättstugan med dess stora spindlar....bläääää

.....

magen är också rätt intensiv just nu. Går från ont till smärtfri från dag till dag. idag är en lite bättre dag då den inte värker så speciellt mycket. Gårdagen var värre, hade starka smärtor på kvällen. Nu ska jag kämpa på och härda ut tills på tisdag. Då är det dags för att diskutera medicinerna.

.....

Ta Ta

Inga kommentarer: