måndag 15 mars 2010

en minut i taget

klockan är långt över läggdags jag vet, det blir lite ruckade tider när man har smärta. Jag kämpar på hemma, har klarat av hela den här långa perioden av väntan för operation snart vilket självklart känns som en stor vinst för mig själv. Denna perioden har varit tuff minst sagt men det kommer alltid något gott ur allt så jag försöker njuta av det som är positivt omkring mig.

Jobbade idag och fick massa mod, styrka och energi av det. Det tar inte bara energi utan ger massor också tillbaka. Jag trivs väldigt bra med mina sysslor vilket gör att man längtar tillbaka när man är hemma. Jag var hemma förra veckan från tisdagen. Man blir bra trötter av denna smärtan, känns som man sprungit massa mil i kroppen. Blir ju seg som kola i huvudet till slut.

nu tar jag till reserverna med energi och styrka som jag lagt i en låda i källaren och kör på nu, nedräkningen har börjat och imorgon är det bara 6 dar kvar till operation. Jag kan säga att jag både är nervös och lättad. Blandade känslor det där. Vill bara att detta ska vara över så man får börja sin resa för återhämtning och få njuta hela vägen ut i fingertopparna av livet sen. Har massa goda ting här i livet att njuta av så det tänker jag göra. Det blir belöningen på denna kamp. Har skrivit massor nu när jag varit hemma. Det är så skönt att få ur sig alla tankar och annat som man bär inom sig. Det är också en utmaning att få ner det i ord för ibland kan det vara väldigt svårt att sätta ord på smärtan, men ibland går det och det är lika skönt och givande varje gång.

min helt underbara vovva är med mig hela tiden. Hon lämnar mig inte en sekund just nu, går jag på toa till exempel så lägger hon sig nedanför mina fötter tills jag är klar där och så håller det på, följa John kan man säga. Ha ha och jag bara älskar henne så oerhört mycket och är så glad över allt hon ger mig. Ser fram emot en sommar med henne då vi ska njuta båda två av allt vad det ger.

imorgon ser jag fram emot att åka till min syster efter jobbet och träffa mina små syskonbarn som också ger en massa kärlek och energi, dom har varit utomlands nu en vecka så det ska bli ett kärt återseende att få krama dom igen. Ska nana över där tänkte jag så det blir nog en mysig kväll imorgon :-)

en sak som jag måste erkänna är att jag är grymt duktig på är att fånga varje minut just nu och vara och leva i nuet, prova det ni som inte gör det. Så många ögonblick som finns där varje dag i våra liv som vi inte njuter av.

natti på eder alla där ute i kyliga Svearike och glöm inte:

kila dakika ya maisha ni ya kipekee ( som det heter på Swahili )

vilket betyder på svenska: varje minut i livet är unik

Inga kommentarer: