måndag 29 mars 2010

smärtskala = 6,5

dagens höjdpunkt: promenaden i solskenet på eftermiddagen
dagens bottennapp: smärtan som väckte mig inatt

vad det tar energi från mig, att ha såhär ont hela tiden.
Jag säger som en vän till mig brukar säga:
- jag är helt slut !

vädret gjorde mig lite gladare på kvällskvisten. Jag åt lite nyttigare mat idag för första gången på en bra tid bakåt. Kändes bra. Hoppas nu att det inte blir allt för kämpigt när det ska ur kroppen. Jag fasar. Smärtan som kommer dom dagarna kan inget på denna jorden hjälpa mig med. Jag ska få sällskap ikväll. Min moster ska komma och sova här. Hon jobbar på ett sjukhem här i området och ibland kommer hon och sover över här när hon jobbar sent. Har tänt upp med ljus här i storarummet och myser nu i soffan med världens bästa vovve. Hon är bäst. Saknar min älskade man så oerhört men ska inte misströsta. Han är snart hemma i min famn igen. Den kärlek jag känner för honom gott folk. Är mer än vad älska innebär. Det är oerhört starkt och jag blir alltid lika pirrig i kroppen när vi ska träffas. När jag ser honom i ögonen blir jag så lycklig och berörd. Finns ingen så fantastisk människa. Är så glad över att vi är ett par du och jag.

smärtan skriker inom mig.
smärtan krigar mot mig
Jag tänker kriga tillbaka.
Vem vinner tror ni?


1 kommentar:

Madeleine F sa...

Jag tvivlar inte en sekund på att du vinner Madde. Du är stark! Och du är så otroligt bra på att hämta energi ur allt det positiva i ditt liv. Från din kärlek, din familj, din vovva och dina vänner och från ditt jobb och din träning. Du uppskattar livet och lyckas se allt det som är bra och verkligen njuta av det. Du är grym så ge inte upp! Du klarar det!