söndag 8 april 2012

kom igen nu Madde...

då var det påskdagen
jag har legat hela påskhelgen
i soffan och vilat
som sagt

inte så kul
det var en envis infektion som jag åkte på
värsta någonsin, det räcker med operationen känner jag
men så tar man sig genom detta

är stolt över mig
har trappat ner massor med smärtstillande
det har varit tungt och motigt men gått bra
så nu är jag påväg att bli kvitt dom alla
den dagen då detta är klart ska jag fira
med en go grogg eller nåt
var längesedan

lyssnar på Musik just nu för att peppa igång mig
min kropp lyssnar inte alls på vad jag önskar och vill
den är helt slutkörd på nåt sätt och det går inte att få mkt gjort
jag har så svårt att acceptera detta läget

tog mig i nacken idag och städade av lite
så skönt, jag måste komma igång nu, det finns inga genvägar
men hur lång tid ska kroppen ta på sig att återhämta sig??

i och för sig, imorgon har jag varit hemma 1 vecka bara
men det känns som om tiden står stilla när man inte mår bra

är så less på att inte få sprudla av energi som jag brukar
sakta men säkert, sakta och fint nu Madde

ena stunden är kroppen livlös
och mitt inre är så uttråkat att vara hemma och vila
vill ha folk omkring mig och massa sällskap

men idag får jag lite av den saken
mina endo tjejer kommer hit för att ha tantkväll med mig
vi ska spela Bingolotto och tjöta hela kvällen, ska njuta av deras sällskap
jag hoppas självklart att dom också har turen med sig
så dom får uppleva det jag fortfarande inte fattat, att vinna storvinst :-)

så till eder alla där ute, lycka till i spelet ikväll
nu ska jag duscha och bli människa igen

Puss & Kram

sen har jag lyssnat mkt på denna låt nedan, mkt bra låt !!




Inga kommentarer: