söndag 29 april 2012

lång vecka

skönt då är söndagen här hos oss
idag har jag fixat och donat på balkongen igen
blir så bra så, skönt i själen att pilla med blommorna
åkte till syrran på en fika under eftermiddagen
kul att få krama mina töser lite granna
haft galet kul besök av Jessie ikväll

hon ville spela Bingolotto såklart så
det bidde det, det var så kul och mysigt
pratade och skrattade, pratade igen
ja, ni vet hur vi töser fungerar

smärtan är under kontroll
så känner mig enormt stark och sporrad
imorgon bär det av till jobbet
självklart är jag lite spänd på det
men det kommer bli kalas

så första arbetsdagen på en lång tid tillbaka
det som är roligast är att tiden flyter bort så fort
så ska försöka fokusera hela dagen lång imorgon

nu blir det att bädda ner mig i sängen
och sedan somna in djupt inför morgondagen
en sak som jag försöker förbereda mig på
är att det kan bli bakslag när man minst anar det
så ska inte ta det hårt om det sker, så är det bara

natti & kärlek från mig

Inga kommentarer: