söndag 1 april 2012

sköna söndag

idag har jag fått ett överraskande besök. Det var min goda kamrat och kollega Lena som bor i Ljusdahl. Hon var på besök hos sin syster i Göteborg och kontaktade min far via facebook för att få info om vart jag befann mig med mera. Han höll hennes besök hemligt då Lena ville överraska mig. Hon lyckades totalt och vi satt och pratade länge och vilken lycka att jag fått lära känna henne. Vi båda vann priset som årets medarbetare 2011 och åkte då ner på resa till Aten i mars 2011, vi hade en fantastisk resa och det var så kul att få uppleva och dela allt med henne där. Jag är så glad över att hon och hennes man väntar sitt första barn som kommer nu i Juni. Det var såå kul att få se hennes fina kropp med den vackra kulan. Så vacker var hon. Snacka om att få en god och rolig överraskning, precis vad jag behövde

jag hade en skitnatt inatt, vaknade massor av gånger av ont, tryckte på min pump tills det gav med sig, somnade om och blev sedan väckt för att jag skulle upp och kissa, man måste mäta det den första dagen så att allt fungerar efter operationen. Så vart inte så mycket djupsömn för min del inatt.

vet ni vad, nu ska jag äta pizza
unnar mig det idag, Parma Pizza från Restaurang Söder i stan, kan inte bli bättre, så nu ska jag njuta av den och även sällskapet av min man. Vad jag är välsignad som har träffat honom, han är en sådan bra man och vän. Sådana växer inte på träd. Sedan även detta att han stöttar mig i allt med min sjukdom. Jag saknar att få sova brevid honom och självklart att få träffa min lilla Honey...men snart så kommer jag nog kunna få komma hem och göra den sista rehabiliteringen hemma

jag längtar så efter att få vakna utan ont och den dagen närmar sig med STORA steg nu, gött e det

här är lite bilder från när vi var nere i Aten förra året och mottog priset som Årets medarbetare för Sverige :-)

ibland blir jag faktiskt lite stolt över mig själv, att jag har orkat att prestera trots min sjukdom, det går faktiskt, det går

hörs sen, har mer att berätta

Inga kommentarer: