torsdag 11 oktober 2012

bara 14 dar kvar...shit och gött på samma gång

då var denna dagen över...
den har varit lång och tuff men så skönt att den är förbi
har varit inne på sjukhuset och tagit alla prover och träffat alla inför operationen, sjuksköterskor, läkare, narkosläkare mm. inskrivning inför operationen om 14 dar
så nu är det åter igen min bästa egenskap som återstår (not) tålamod och väntan
men å andra sidan har jag klarat av väntan såhär länge fixar jag detta också
har en skön ro och känsla i kroppen inför detta, även om jag egentligen inte ville göra någon mer operation i mitt liv så känns det absolut nödvändigt och viktigt att få detta gjort
jag är less på att vara i denna situationen - det är så mycket jag vill göra som just nu inte går så bra

jag har massa drömmar och visioner
ser fram emot varenda en av dem

var på sjukhuset ganska länge
men det var underbart att få träffa sjuksköterskorna, barnmorskan och andra som har hand om oss här på Sahlgrenska Sjukhuset i Göteborg - det var roligt att få träffa dem idag
både skratt och allvar på samma gång . men jag lämnade sjukhuset med en go känsla i magen

så tack alla ni på avd 67 för idag och ert bemötande - det gör det så mycket lättare att förbereda mig själv inför denna operationen. När jag tagit alla prover och träffat läkare där uppe så bar det av ner till narkosläkaren och prata och planera inför sövningen på operationsdagen och det vart också ett roligt möte i allt tungt som denna frågan berör - jag var så glad över att få berätta min plan och önskan inför operationen - det var inte alls samma som sist - jag önskar "bara" få ryggbedövning vid op och vet att den gör bra effekt och påverkan det första dygnet - så det var skönt att få visa att jag tar ett steg tillbaka i mitt inre kaos med allt som berör smärtlindring och förberedelser vid op - jag vill verkligen försöka innerligt att ha ryggbedövningen och sedan få hjälp om det tryter och drar iväg i smärtväg.

Sen fick jag även träffa flera medsystrar som var inlagda på avd 67 - skönt att få säga hej -  sen var grädden på moset att få träffa en annan medsyster som låg inlagd i samma sal som mig för 2 år sedan - hon mindes mig från då och det var roligt att få berätta om min väg till idag och vad som hänt i mitt liv - sen var det så underbart att hon delade med sig av sitt liv och sig själv - hon är exakt 20 år äldre än mig men vilken Kvinna hon är - helt fantastisk - önskar jag är sådan om 20 år också -

Det är många som är sjuka och dåliga just nu - jag sänder er massa styrkekramar och mod och kraft att orka fortsätta kriget mot allt som ni genomgår just nu - en dag kommer denna gåtan vara löst och jag har bestämt mig för att få uppleva det -

nu är det sängen - hoppas på en bra dag imorgon igen :)

Ge inte upp tjejer !!

Inga kommentarer: