söndag 14 oktober 2012

TMT - trött men tacksam

då var det söndag
regnet ramlar ner för fullt utanför fönstret
jag är trött och sliten inombords, en mindre bra dag igen
men snart är det dags, jag vet att jag tjajtar om detta :)
det är en stor del av mig detta med operation

gick jättebra i veckan och samtalen var bra på sjukhuset
jag har en inre ro inombords inför denna operation
många är rädda att jag ska göra mig själv besviken genom att tänka så
men jag måste få tänka så och ha den inställningen till operationen
detta kommer bli väldigt bra tror jag - tänker inte ändra på en inställningen

mycket som man går igenom just nu i tankar och bearbetning
en sak var när jag blev gravid oväntat efter att ha fått besked om att det skulle vara svårt.
trots det så blev det så - så man ska inte ge upp eller sluta tro och hoppas på saker.

när jag var gravid 2005 så skrev jag detta inlägg i min dagbok:

idag har jag varit hos min pappa och din blivande morfar, hjälpt honom med flyttlådor
han är bekymrad över dig och mig "baba", hela tiden är han orolig
men han menar väl. Min syster Helen är så glad och lycklig över beskedet om dig
hon är utom sig av glädje. Idag är det två dagar kvar tills jag mamma till dig ska opereras
dom ska ta bort en cysta där inne som är stor och som ger mycket smärta
Jag är rädd att något ska hända dig "baba" är rädd att förlora dig nu när du har lyckats bli till trots att det inte fanns en chans att det skulle kunna lyckas bli så. Du är en kämpe alle redan och jag är stolt över dig för det. En sann krigare från start är aldrig fel. Jag bär på en skatt och har nu blivit välsignad om att aldrig ge upp oavsett vad andra säger 

Jag fick inte behålla "baba" i min kropp och det var ett av det jobbigaste saker jag gått igenom
men också så tacksam för att allt är som det är idag i mitt liv. Jag är världens bästa moster och älskar att det är så. Så det är mitt uppdrag här i livet för barnen jag lär känna i mitt liv :)

Puss & Kram

1 kommentar:

Nathalie sa...

Men vännen! ❤

Jag blir alldles utom mig av att läsa detta inlägg.
Tårarna rinner och halsen klumpar sig....
Visste inte om "baba", och beklagar verkligen sorgen trots så många år sedan! ❤❤❤

Jag hoppas verkligen att du åter igen kommer få känna glädjen och välsignelsen över att få bära och föda en liten skatt. En liten varelse som är gjord av dig själv och den du älskar mest! Ett mirakel! ❤

Hoppas så att denna operationen kommer ge dig smärtfria dagar och glädje i massor!

all min kärlek och styrka inför kommande operation till dig vännen!

Kramar i massor! ❤❤❤