söndag 7 oktober 2012

skynda långsamt

dagens låt:



söndagen är nu förbi
jag har legat och vilat en hel del i helgen
skönt att varva ner och landa
mycket strul som sker runt omkring mig
jag försöker att ta avstånd och inte ta in all sorg som kommer
när jag tänker på det

jag måste se till mig själv och mina närmsta
det går inte att rädda andra människor
dom måste själva vilja bli räddade
sen måste dom välja livet
det kan man inte övertala någon om
det måste komma inifrån

jag har valt livet
jag har valt att se saker ifrån en positiv vinkel
oavsett vad det handlar om
och det har hjälpt mig mycket
både mentalt och fysiskt

det är skönt att försöka se allt med andra ögon
att försöka hitta något litet att vara glad över
varje dag

det går om man bara lär sig att se de
små stegen som sker varje dag
omkring oss alla

nu blir det bedtime och vila
för imorgon är en ny dag och ny vecka

17 dagar kvar till operation :)

Puss & Kram

Tacksam idag för livet och dess överraskningar - så glad över mina medsystrar
Ni som inte sett innan så har jag dragit igång en stödgrupp för kvinnor med endometrios
Kolla in vår hemsida: www.medsystrar.se


Inga kommentarer: