lördag 11 oktober 2008

11 oktober - en rolig moster dag!

hade idag besök här i Kallebäck

Carlis och hans pappa jobbade idag, då fick jag besök av en liten liten tös som är så go alltså. Lilla eller stora damen nu kan man säga, Josefine, hon kom hit igår och sov hos oss till idag. Så jag hade en kanonmysig och härlig lördag med hennes sällskap. Vi gjorde pyssel , tryckte en tröja som hon ville ha den. Hon skulle ha allas namn i familjen på, det vart lite trångt men vi löste det ändå, och hon vart så nöjd, sen gjorde hon en till sin syster där hon skrev:
- jag älskar dig , puss & kram
så det var en härlig dag med pyssel och måleri, hon målade en egen canvastavla som blev så fin
klockan sprang iväg, vi såg barbie "mariposa" 4 ggr tror jag. Hon bara måste se en gång till!!

är så tacksam för alla goa barn som vi har omkring oss, mina 3 systerdöttrar, och Carlis 2 syskonbarn, dom är goa och förgyller många stunder, vi måste ta hit Carlis systers barn, vi har lovat att se på Starwars filmerna , som dom inte fått se hemma ännu, och detta ser dom så mycket fram emot tror jag....ska fixa till det !

Sen gällde det för mig att tvätta idag, eller oss, jag och Carlis har varit upp och ner i källaren sedan klockan 17 idag, och nu hänger det där nere och torkar. Det kan man sakna att ha en egen tvättmaskin i lägenheten och slippa konka och bära på allt, och planera för att få det att gå ihop med allt annat som man vill göra på helgerna. Men ska inte klaga, vi har det så bra ändå!!

magen - den är som den är. Det har varit tufft idag med smärtan. Men Josefine har fått mig på andra tankar. Tack ska du ha för det. Sedan nu har jag kämpat på, men tog en smärtstillande nu vid 20 tiden. Det var ett måste. Blöder gör jag tyvärr fortfarande. Fattar inte hur det går till men så är det. Både från tarmen och vanligt. Så får nog kolla med Gynmottagningen igen på måndag om det inte upphör. För det är ju för att få stopp på blödningen som jag nu äter 3 hormonbehandlingar liksom. Så funkar det inte tänker jag inte utsätta min kropp för det!!!

nu...ska jag återgå till min goa varma famn som ligger här i soffan. Det är Sverigematch på TV och jag har en glad Sambo som har fått en HD box nu med en så bra bild att man ser varenda pormask på fotbollsplanen....schysst!!

Tjingeling!!

Imorgon, då blir det en överraskning för mig. Har ingen aning vad min man har för planer för oss, det ska bli spännande att se vad söndagen bjuder på för äventyr. Men träning ska jag få in någonstans också.....YES!!

allt med socker är nu igen släng i vårt skafferi. Jag har fått ett rejält återfall av sockret tyvärr. Så ska minsann rengöra min kropp igen från det där giftet som är så beroendeframkallande. Så nu blir det andra bullar igen. Jag vill faan inte väga fläsk längre och må skit över det. Om det är förändring som ska ske får jag fasiken kämpa på lite med det nu....tufft blir det , men är så värt det bara man kommer igång.....!!!

Puss & kramar

Inga kommentarer: