onsdag 15 oktober 2008

igår - vilken skitdag!

Heeeej!

Vilken dag igår, jag verkligen stupade innanför dörren när jag nådde mitt hem igår kl 18:30
Asså skoja inte vilken skitdag det vart igår, massa tråkigheter på jobbet och mitt i alltihopa så mår man väl kanske inte så bra av alla jävla hormoner som sätter igång värmevallningar och frossa om vartannat. Hela kroppen är helt CP. Mår skit verkligen av det. Kroppen lever sitt egna liv just nu kan man säga.


Ska äntligen få träffa Smärtkliniken nästa vecka den 21:e. Ett besök jag längtat efter och ser fram emot jättemycket. Ska diskutera smärtlindringen och mitt mående just nu. Det tär väldigt på mitt psyke allt detta som sker med sjukdomen hela tiden. Många stora beslut som måste fattas, som jag inte är mogen för ännu känner jag, skjuter på allt sånt ett tag framåt i tiden. Det får komma när det känns bättre. Nu måste jag få bukt med smärtan först. Sedan är jag liksom heltokig när det gäller att vara tålmodig på att vänta in en tid som skulle komma då jag ska göra MR ( magnetröntgen ) då man ska kolla igenom min kropp hur det ser ut där inne med allt. Jag är ivrig och vill bara få det gjort känner jag.


Smärtan är fortfarande inte bra alls, så jag ringde idag gynmottagningen och dessvärre så var det ingen lycka med det samtalet. Min läkare är inte där på 2 veckor så kände hur paniken spreds sig inom mig. Jag fattar inte hur jag ska klara detta med den futtiga smärtlindringen som jag har nu. Den är för svag för att klara mig hemma känner jag, om det nu då inte vänder allt detta och blir bättre. Ska ge det några dagar till sen får jag fundera över allt igen. Men ska ta upp detta även med smärtkliniken när jag ska dit nästa vecka. Imorgon ska jag till vårdcentralen och kolla upp lite skumma fläckar som jag har fått på mina armar, min man har tjatat på mig om detta hela sommaren men nu har jag fått tummen ur och ska kolla upp det. Det har inte känts som om det varit prio på det just nu när allt annat är kaos liksom. Men imorgon ska jag kolla upp det äntligen!!!

Idag jobbar man åter igen till kl 18 suck, say no more....

Idag blir det hem och laga middag med mannen, idag ska vi äta Lax & Quinoa med sallad. Muuums….sen ska vi ta en kvällspromenix han och jag Gooos

Over and out for today

Inga kommentarer: