torsdag 9 oktober 2008

Katie Melua + pysslat

jag kämpar på att få dessa dagar att gå lite fortare när jag nu är hemma med ont i maggen dessa dagar och fann lite pyssel att göra till mina två systerdöttrar som nu har börjat gymnastik en gång i veckan och då ska man ju ha en gympapåse med sig med sin lilla gymnastikdräkt med en liten volang i rosa som alla töser så gärna vill ha.
Då slog en pysselidé in i mitt huvud, jag skulle göra dom varsin liten gympapåse...

det var jättekul så nu vill jag bara hålla på med tryck på kläder känner jag =)
några timmar gick förbi mig med detta lilla pysseläventyr...här är resultatet....





dom vart väl söta??
jag känner mig iallafall nöjd ska jag erkänna =)

Katie Melua


ska vi idag och kika på , ska minsann klara av det har jag bestämt, köpte ju biljetterna för en evighet sedan och har sett fram emot detta hur länge som helst!!
Det blir jag & Carlis och Svärmor och Carlis mormor som ska gå
Vi ska mötas och käka middag före och sen blir det konsertkväll minsann =)
blir en mysig kväll tror jag som kommer gå till historien...


Smärtan idag


den är allt annat än bra kan jag erkänna. Hade en riktigt tuff dag igår och jag fattade nada kände bara att det var påväg åt helt fel håll igen. Sen kom blödning under dagen och då vart jag så besviken igen på att det aldrig tar slut. Så fick pratat med smärtkliniken och man sa att jag ska ta ytterligare en hormonbehandling nu ett tag , i form av några plåster för att få bukt på detta elände. Så nu är det 3 hormonbehandlingar på en gång, inte konstigt att man mår skit eller känner sig knasig i kropp och själ...en dag i sänder....ska häääärda ut detta med =)

idag är det en vecka sedan jag kom hem från sjukhuset , så tänk vad tiden går fort
hoppas så att jag kommer kunna gå till jobbet på måndag, please please det vore skönt!


nu....ska jag återgå till en bok som jag börjat läsa nu, den heter Otryggare kan ingen vara
den är skriven av Agneta Cras & Bengt-Åke Cras

himla bra tycker jag än så länge, den handlar om några barns uppväxt i en familj med alkoholproblem och drogproblem, den är verkligen berörande på många sätt.



Tjing!

Inga kommentarer: