onsdag 29 oktober 2008

smärtkliniken kl 13:30 idag!!

Ja vad ska man säga om allt just nu??

Mina tankar går till maggen min och den smärtan som jag känner just nu. Jag har höga förväntningar på dagens besök på smärtcentrum på Östra Sjukhuset idag klockan 13:30. Jag vet vilken kamp som jag har att utstå mot att få dom att förstå att jag inte klarar mig på mina nuvarande smärtstillande, dom hjälper verkligen ingenting och jag inser snabbt att jag inte kan ha en sådan här vardag som är nu men smärta hela tiden, och värk bakåt mot ryggen till. Att jag inte vågar äta för att det gör så ont att få ut det sen när man ska på toa, det är helt sjukt, allt annat än bra för min kropp är det. Mår skit av alltsammans. Det är så tungt att det ska vara sådan krig varje gång, att man känner sig som en narkoman när man säger att det enda som hjälper just nu är morfin , ketogan. Jag vet att det är allt annat än hälsosamt att gå på dessa tunga mediciner som är beroendeframkallande, men jag har respekt och jag är förnuftig. Jag måste lite på mig själv nu och inte låta mig känna mig dum eller sjuk i huvudet för att jag inte klarar mig med mina små Panocod. Jag har ätit dom i flera år och när jag var hos min smärtpsykolog ifrågasatte hon att man inte ger mig något annat starkare då min kropp kan ha vant sig vid dom nu efter så lång tid.


Tyvärr har jag ingen energi, jag är trött i själ och kropp och är så rädd att jag ska bryta ihop totalt idag på smärtcentrum. Det är inte till min fördel om jag gör det. Det har pågått så länge och jag känner mig varje gång missförstådd och överkörd då jag får höra att jag ska härda ut och klara mig på det jag har. Men jag vet, ingen annan hur ont jag har varje dag och hur detta bryter ner mig mer och mer, mitt psyke tar stryk, min energi till allt annat i livet tar stryk. Men ska göra mitt bästa idag för att uppnå det jag vill ha ut av det. Jag har väntat på detta besöket sedan i september så nu äntligen är det dags. Hoppas det är en bra läkare, min gamla läkare är inte där förrens i Januari igen. Håll tummarna för mig idag. Det kan jag behöva känner jag. Allt stöd man kan få i detta är så tacksamt.

Jag återkommer efter besöket idag....

Kramar

Inga kommentarer: