söndag 19 oktober 2008

bra dag !

jag är så tacksamidag har jag varit mycket mer smärtfri, det har gett mig energi och styrka som jag saknat dom sista veckorna tillbaka. det kändes så ljuvligt att få vakna utan ont.
Sen har det i stort sett varit en skön dag utan större smärtutbrott.... = madde glad, pigg och lyckliggårkvällen var hemsk, till slut när jag käkat lite yougurt och knäckebröd eftersom jag inte pallar att käka så mycket annat för att det gör så ont att gå på toaletten sen, blöder från tarmen och har så jävla ont så ni kan inte ana. känns som om det ska spricka i min tarm liksom. så gav upp och fick ta en Oxynorm (10mg) och då blev det lite bättre, och jag kunde till slut slappna av helt. sen somna jag, ha ha men Carlis var lika trött han, vi hade en skön myslördag med massa gott och mys, oliver, vitlöksbröd och coca cola liksom,. det var lördag juh så då fick man frossa lite i det goda...
helt svett, tänkte ta till vara dagen då jag inte hade ont så jag fick iväg mig till spåret och tro det eller ej, på hur många år har inte jag joggat/sprungit men idag sprang jag och Carlis 2.5 km, helt slut är jag , ser ut som en tomat och skoja inte att jag är så chockad över att jag inte behövde stanna och gå en ända gång liksom, det trodde jag aldrig om mig själv, jag är så otränad.
Så idag är jag stolt över mig själv för första gången på länge!!Duktig tjej Madde, hoppas nu att jag får fler sådana här dagar med mindre smärta så att jag kan komma ut och röra på mig....

Är så tacksam för denna dagen, har vart iväg hos Carlis syster i Vara och det var så mysigt , jag och Carlis och hans mamma åkte upp imorses. vi fika och spelade Wii, ha ha vilket spel, och så fick jag äntligen lämna över två kort som jag fixat på henne och hennes man. Jag tror hon blev glad i hjärtat för dom och det kändes bra.

Nä nu, ska min kompis som jag lärde känna på avdelning 67 komma förbi snart, tänk att man kan lära känna människor på dom mest konstiga ställen och konstiga tillfällen, men vi fick dela rum i våras och våra band knöts med en gång och sen dess har vi kontakt och ses ofta tillsammans, det är så kul, är så glad att jag fått lära känna henne , hon är en frisk fin fläkt....

Så dagens ord: Tacksamhet, Stolthet över mig själv...Puss

Inga kommentarer: