fredag 24 oktober 2008

Buzz & Shopping!

Vilken kväll det blev igår.

Först vart vi ”VIP Festen” som var igår på Åhlens. Det var en varuhusinvigning med lite tilltugg och shopping, man fick 20 % att handla för. Syrran kom och vi åkte in tillsammans, Lilla Wilma var med, fick ha henne på maggen med en sjal, hon var så söt alltså. Låg där och kikade på mig och Carlis när vi gick runt och shoppade tillsammans. Carlis köpte en jättefin grå kofta till sig, han var såå snygg i den. Jag handlade en träningströja, en bra bok Mig äger ingen av Åsa Linderborg, en sann historia som jag älskar att läsa. Sen köpte vi en snygg vit duk till vardagsrumsbordet, vi ska ju ha folk imorgon hem så ska duka fint, 4 st dukunderlägg som var coola i svart. Några söta örngott i spetskant, jag älskar ju romantik stilen så vart så förälskad i dom söta örngotten. Sen luskade vi runt och kika men hittade inget speciellt mer. Var nöjda och framför allt trötta i benen av promenaderna i oändligheten i varuhuset. Så vi shoppade det vi ville ha, sen lämnade vi över lilla Wilma som hade somnat i min famn, gooooos, och bestämde för att mätta våra hungriga magar! Så tog oss en promenad till vår favvo grekiska restaurang Taverna Sirtaki på Lilla Kungsgatan i stan, där slog vi oss ner trötta i benen och beställde in varsin Tzatziki och sedan kyckling på grillspett, alltså det var så gott, var bara vi på där så det var så mysigt !! Sen tog vi för omväxlingsskull bussen hem till Kallebäck, vi brukar ju alltid ta bilen överallt så det var ovant och länge sen man åkte buss men mysigt...

Väl hemma så kände jag hur magen började värka, skyndade mig att ta en smärtstillande och försökte slappna av så att det skulle släppa. Somnade senare i knät på Carlis framför Tv:n.

Magen var såå jobbig....bläääävaknade inatt kl 04:30 av att jag hade så ont i magen baktill, vred och vände mig men till slut så gick jag upp och tog ännu en tablett, försökte sova men det gick inte så bra alls kunde inte somna av smärta, gick upp igen och satte mig och jobbade en stund, till slut så släppte det lite så jag kunde äntligen få somna.
Sen kändes det som om man bara blinkat innan klockan ringde igen.

Helt slut klev man uppska, fick lagt mig och vilat på lunchen här på jobbet. = Skönt!!!

Idag är det joggingdax igen med Carlis, springa 2,5 km idag igen, för tredje gången denna veckan. Sen är det middagsdags och speldags med vårt nya playstation, fick meddelande om för en timma sedan att det kommit till hämtbutiken, så Carlis ska åka och hämta hem det och köpa till Buzz, så jag är så lycklig, ikväll ska vi spela han och jag, och jag ska vinna!!! He heMen innan dess är det arbete och jogging…så just nu känns det långt bort…

I wish you all a nice Friday!

Inga kommentarer: