måndag 20 juni 2011

2 dar kvar till operation

god afton på eder alla där ute i världen... jag har kommit hem från en tripp tilll Värmland i helgen. Det var dags för bröllop för Maria & Thomas. Så vi tog och packade in oss 5 personer i en SAAB och åkte upp i fredags. Det blev rolig tur och det var så vackert att skåda Sverige upp mot destinationen Töcksfors. Jag mådde dessvärre ganska illa pga medicinerna som man nu måste inta. Smärtstillande. När vi var framme satte vi igång grillen och packade upp oss. Det var ett mysigt hus som vi fick låna av brudens mormor med en gård och vacker trädgård. Honey var med och hon stortrivdes på landet kan man säga. På lördagen var det dags att åka till kyrkan och sedan till bygdegården där festen ägde rum. Det var så roligt och vackert alltsammans. Magen var inte så rolig så jag körde och var nykter i lördags. Hela bröllopet var verkligen så lyckat. Jag var öm i höfter och fötter efter en massa dans med både gäster och självklart dansade jag med min stiliga man C :-)
igår var det dags att åka hem igen från Värmland. Vi var hemma sent...så var bums i säng på en gång. Min kropp är sig inte lik just nu så ska bli skönt att få gjort denna operationen nu på onsdag. Imorgon är det bara en dag kvar...jag ska erkänna att jag är nervös och lite ångest med oro finns där inne också. Vill bara spola fram dessa dagar och veckor tills att jag återhämtat mig och är kry och pigg i kropp och själ igen...

hade ett bra samtal med min läkare i torsdags, han är så bra!! Jag berättade om min oro och mina tidigare erfarenheter av avdelningen som man hamnar på när man gör dessa operationer i Göteborg på Sahlgrenska Sjukhuset. Jag brukar ju aldrig bli tagen på allvar trots mina år och mängder med operationer och denna gången ville jag säkerställa att jag gjorde allt jag kan innan så kanske det skulle gå bättre denna omgång. Så när jag lade fram hur jag kände inför detta så fick jag som alltid min läkares stöd. Han frågade om jag kunde tänka mig att testa en slags morfinpump denna gången. Det är en sak man kan få prova när man har svåra smärtor och där känner jag mig träffad. Så detta tackade jag ja till och nu känns det lite bättre. Oron finns där ändå såklart men jag känner mig ändå taggad och redo för detta. En annan sak som dessutom gjorde att mitt beslut kändes ännu bättre var att när vi genomförde undersökningen med ultraljud så fann han en ny cysta på vänster äggstock. Så skönt att den ska tas bort nu då. Gött!....snart är den ett minne blott

Jag är så taggad för att bli bättre nu och komma igång med jobbet igen, saknar att ha att göra. Jag är inge bra på att gå hemma, fy för det. Avskyr det ska jag erkänna.

Nu...vila med värmefilt...magen tar kål på mig !!

Natti på er!!

Inga kommentarer: