onsdag 22 juni 2011

It is time...

Jaha, ligger i min lilla sjukhussäng o huttrar. Alltid fryser jag på detta ställe. Jag hör sköterskor fika o skratta utanför. Härligt att d e fullbelagt så jag ligger just nu på ett undersökningsrum. Det ska ordna sig säger sköterskorna. Jag tror dom. Det är alltid någon glad själ som får äran att gå hem idag. Jag längtar tills d är min tur att åka hem. Det tog ungefär fem minuter innan jag kände så. Bara den här doften som man känner här kommer mot nästippen så ryggar man tillbaka. Magen kurrar och har sig. Den vill äta säger den. Gärna ett stort bord med grekisk mat. Åh vad jag längtar efter det. En smarrig tzaziki o grillade kycklingspett....mmmm

Smärtorna e hemska även idag. Jag har svårt att säga till sköterskorna om det för dom har tänkt till o gett mig ett bord och larmklocka som inte fungerar.....skit

Jag försöker förbereda mig nu men som alltid är det så svårt att göra det. Önskar bara att detta var förbi...men det måste upplevas och genomföras. Det finns inga genvägar tyvärr. Livet är här i nu.

Hörs igen när jag e snittad o klar

Kram

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Mina tankar har varit hos dig idag gumman! Hoppas så att allt gått bra och du snart är ditt pigga, glada Jag igen! Massor av kramar!