torsdag 23 juni 2011

Godmorgon kära världen
Imorgon är det självaste midsommarafton

Jag lär inte kunna komma hem innan midsommar med de smärtor jag har nu. Så inatt när jag inte kunde somna funderade jag över hur jag kan fira midsommar på bästa o mest lika de traditioner som vi har. Såhär blir det:

Jag ska dansa en slowmotion effekt av små grodorna runt droppstången. Min blomkrans snickrar jag ihop med plastblommor som finns här på sjukhuset. Sen skippar vi sill o potatis mot morgondagens vidrig blaskig sjukhusmat. (det smakar verkligen nada)
Alkohol blir det ju inte här men jag be om en extra shot morfin, så kanske jag kan få till den där yrseln som man vill åt med alkohol & kan sjunga ut lite snapsvisor.

Jorå så att ääää, d blir en spännande Midsommar i år 2011

Natten har varit tung o bedrövlig. Smärta, stark smärta konstant heeela natten. Jag fick ett brakedown på mig själv o min kropp så tårarna kom. Kan inte hjälpa det och d måste ut så låg o tröstade mig lite med att spela på min Ipad som jag har med mig. Hur grymt som helst. Jag har en Ipad wifi som endast kan surfa med trådlöst nätverk. Eftersom mitt modem står hemma så fungerar d perfekt att koppla upp mig via min Iphone istället. Så smidigt och lyxigt när man ligger inlagd att ha datorn med sig. Det finns mycket underhållning där. Jag brukar kolla på SVT Play där man kan se allt från dokumentärer mm.

Nu tillbaka till i natt igen..,
Jag fick sömntablett x 2 för att tillslut efter kl 03:00 somna. Vaknade nu av oooont igen. Sov 2 timmar. Har fått en dos smärtstillande o känner nu hur det lättar av lite så sakta. Den nya pumpen som jag prövar för första gången tar bara topparna, resten lyckas jag inte få ner på smärtskalan av pumpen. Jag ska köra på med den nu för det går bara att få en dos var sjätte minut så jag försöker komma ihåg. Bara så jag får upp en större basdos. Som ni kanske förstår e jag en svår patient att smärtlindra för d krävs ganska stora doser.

Nu ska jag försöka somna igen för mina damer och herrar det behöver Madde alltid. Måste ha med att man fyllt tant nu.

Hej & Kram på en stund då, Hörs senare

2 kommentarer:

AC sa...

Hoppas att du mår lite bättre (egentligen mycke) idag på midsommarafton, du får ha det så gott som du bara kan. Kram AC

AC sa...

Hoppas du mår lite (jag menar egentligen mycket) bättre idag på själva midsommarafton. Vi tänker på dig kram AC