onsdag 15 juni 2011

bad day today...

idag är ingen bra dag om ni frågar mig. Helt sjuka smärtor som äter mig inifrån och ut. Hade jag varit på sjukhuset hade jag bett min läkare operera bort alltsammans. Så arg är jag idag för min sjukdom. Jag försov mig nästan till smärtenheten också. Sovit sådär bra nu det sista och inatt var inget undantag. Jobbigt att inte få den ro som krävs för att somna in normalt. Jag rusade in 10 min sen till vårt veckomöte med smärthanteringskursen. Saken är den att när jag väl somnat då sover jag djupt och länge. Nu det sista dagarna när smärtan varit så tuff sover jag länge. Längre än jag någonsin gjort. Hela kroppen är så trött, känner inte igen den alls. Den behöver vila och ro verkar det som. Nog om det nu.

idag är den exakt en vecka kvar till opererationen. Då ligger man vid denna tiden antagligen på uppvaket och förhoppningsvis mår man gott och känner sig okej i kropp och själ. Jag ska erkänna att jag känner stor ångest inför denna operation. Även om det är min 14:e så vänjer jag min då inte, snarare blir jag mer och mer orolig inför operationerna. Den som var sist var ju ingen dröm direkt. fy faan för komplikationer och återhämtning. Det är så jobbigt bara. Jag önskar nu bara att denna går bra och enkelt förbi i mitt liv. Så att jag snabbt kan komma tillbaka till jobbet igen, jag längtar så jag dör. Orkar inte gå hemma såhär. Det är inget som jag mår bra av iallfall. Imorgon ska jag träffa min läkare för undersökning och snack inför operationen. Jag ska ta upp detta med att jag vill att dom filmar & fotar under min operation. Jag bad om det sist men då kunde det inte lösas. Denna gången kanske dom kan hjälpa till. Jag har en del frågor om mediciner och annat. Vilka smärtstillande ska jag ta efter operationen, vilka hormonbehandlingar har han på förslag. Jag har fått ett recept på den nya endometriosmedicinen Visanne. Jag har inte fått hem den än, är beställd av mitt apotek så inväntar där ett sms när jag kan komma och hämta den. Den går inte på högkostnadsskyddet så det står mig dyrt 1100 kr. Det är mycket pengar när man går hemma sjukskriven alltså !!
Jag ska sätta mig ner och formulera ner frågor som jag har inför läkarbesöket imorgon.

ska ta lite mer (tyvärr) smärtlindring så jag får ner smärtan om det nu går!

så länge, massa kramar till eder alla !

Inga kommentarer: