tisdag 21 juni 2011

dagen före "operadagen"

då var duschen avklarad för ikväll. Den sista görs imorgon bitti innan jag åker in till sjukhuset.
Hatar denna doft som man luktar efter den, känns som all egen "Maddedoft" är borta.
Då var dagen här som jag väntat på i evigheter...ska försöka stoppa något mer i magen eftersom det är dags för att fasta efter klockan 24 inatt. Hatar att vakna hungrig och inte få äta. Då blir man alltid ännu mer hungrig bara för att man inte får äta. Ska denna gången även sköta mig med att få i mig lite vätska innan vi åker in imorgon bitti. Sist missade jag den lilla detaljen.

denna dagen har inte varit nådig mot mig heller. Smärtan har varit oerhört stark och närvarande så den har påmint mig om att jag måste genomföra denna operationen. Så är det bara. Ska bli så skönt att få kunna dra ner på antalet smärtstillande och andra piller. Jag har gått hopp inombords för denna operationen. Har bestämt mig för att det bara kommer gå galant och jag kommer bli återhämtad på kort tid. Midsommarafton får bli struken detta året, har insett att jag nog inte kommer piggna till för att kunna fira den. Visst är jag envis men där inser jag fakta bara. Nu ska jag återgå till soffan med min älskade och lilla Honey som är så gosig så det finns bara inte alltså. Hon är så underbar denna lilla krabaten. Kommer sakna hennes närvaro när jag är inlagd, hon är ju alltid med mig överallt och hon har skött sig perfekt idag måste jag berätta. Hon har legat som en korv över magen mestadels. Sen fick jag så underbart besök idag av Jessie. Det var skönt att få se henne innan imorgon och få prata av sig lite om alla känslor och tankar som finns där inne just nu. Det är läskigt vad lite kan ställa till med. Jag har så mycket ångest inför att sövas nuförtiden. Vet inte vad som hänt men tycker det är jobbigt. Brukar sluta med att jag är alldeles tyst och frånvarande innan dom ska söva mig. Hatar det. Sen ska vi inte tala om när man vaknar upp från att vara sövt och opererad. Det är så jobbigt och den vägen med arbete som står framför mig är inget jag ser fram emot. Jag vill spola fram tiden nu...please kan nån göra det åt mig?!

Nä...nu natti natti snart...nästa gång vi hörs kanske jag har blivit opererad.

Wish me luck !

KRAM

1 kommentar:

Nathalie sa...

Håller alla mina tummar och tår för att operationen går bra, och för att du snart ska må bättre igen!
Många styrkekramar ifrån mig till dig vännen!