fredag 24 juni 2011

Smärtans makt

Jag är en loser och ack så skörd. Jag vågade säga till sköterskan. Känner henne sedan förr o hoppades på hennes förstående och insikt. jag har haft väldigt tufft idag på min vänstra sida. (den som opererades) den har värkt helt galet mycket. Jag lämnade ut mig till henne o bet ihop för att inte verka desperat, sen blev det tyst och hon sa att hon skulle kolla med doktorn. Det gick 5 minuter och hon kom tillbaka. Alltid detta stelsikte som om hon var gjord och skapad av sten. Jag visste hennes svar innan men tänkte att alla behöver få nya chanser. hennes svar löd att jag inte kunde få mer smärtlindring än det jag hade fått. Läkaren Herr Brandström hade sagt nej o nej blev det. Orkar inte o vet att d inget tjänar intill att bråka o kriga för. Jag har så förbannat ont nu så pallar inte att kriga om min rätt till mer smärtlindring. Nu väntar en ny natt med utmaningar. Jag bara önskar att jag vaknar stark o bättre så att jag kan slippa undan alla dumma demoner här. Sen självklart!! Finns d underbara sköterskor också som tex:

Lisa blond - henne har jag mött i alla år. Hon är en dos människa och kamrat

Lisa - nattsköterska ni som inte träffat henne går miste om en sann krigare som står på vår sida om det lidande som andra utsätter oss för. Hon jobbade inatt och jag fick många och långa skratt attacker tack vare henne. Har känt henne sedan dag 1 för 6 år sedan.

Nu kom en ny sköterska på o frågade hur jag hade det. Jag sade samma sak till henne som jag sade till den förra sköterskan men den nya gick genast till min lycka efter smärtstillande så nu efter många timmar av hemska smärtor börjar de klättra neråt på smärtskalan. Hur kan man tillåta att inte hjälpa till en människa som har så ont som jag just hade?

Det har varit den mest knepiga midsommarafton i mitt liv. Jag har spelat monopol med C o han vann :-) sen käkade vi jordgubbar o vaniljkesella o det smakade sommar! Tack

Sen fick jag besök av Jessie som hade köpt mig en ljusgul midsommarklänning o jordgubbar därtill. Vi fick en mysig stund tillsammans som jag värderar mycket!!

Även Lise-Skutt gjorde éntre o hälsade på. Var inte igår så d vart så kul o
Överraskad vart jag minst kan man säga!
Jag fick en fin orkidé av henne som vi ska ta hand om tillsammans hemma.

Så årets midsommarafton blev bra, tack ni som deltog....hörs Imon o kanske e jag bättre o kan åka hem. Saknar Honey såå

Inga kommentarer: