lördag 11 juni 2011

Min fina vovva Honey


Då var klockan natt igen o här ligger jag. Denna dagen har varit fruktansvärd smärtmässigt. Det som inte ska kunna ske när man har dubbla spiraler i livmodern sker gång på gång. Det som är BAD NEWS för oss med sjukdomen endometrios = blödningar

Så kom den som en stämpel i pannan, påminnelsen om att jag inte är frisk eller bättre från min sjukdom. Blödning innebär trubbel för oss. Som ni kanske vet om ni läst mitt inlägg från igår natt så fick jag inte mycket sömn på grund av dessa smärtgenombrott. Hela dagen har jag legat. Kraftigt ont i magen + lite migrän på det. = för mycket!!

Men nu kommer vi till något bra om dagen: Jag var ute o trotsade all smärta på en promenad med min lilla Honey, hon är så otroligt givande att ha omkring sig då hon vill ha massa kel o gos vilket jag inte tacka nej till idag. Sen som om livet inte var gott nog ;-) så ringde min mobil o jag fick besked om att ett blomsterbud var påväg med en blomma till mig. Där höll jag på att svimma, det fanns nån där ute som skickat mig en blomma. Så jag ska erkänna att det kom ett känslorus över mig när jag läste kortet o såg den fina blomman framför mig. Tack igen Nathalie för den omtanken!

I all smärta o förtvivlan kom det sig att jag stod med ett leende på läpparna. Tack!

nu e det natt igen o jag hoppas att lyckas somna ifrån all smärta som hänger sig kvar på vänstersidan, envis är den.

Kram o en klen styrkekram från mig till er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla sötisen! Visst gör dom en lycklig i allt elände ibland.
Krya på dig tjejen, saknar dig på jobbet <3 <3
Katta

Anonym sa...

Vi tänker på dig, skicka din smärta till oss så att vi kan hjälpa dig
kram AC och Holger