onsdag 29 februari 2012

bakslag - men ser framåt med god min


det som är värst just nu är bakslag
ett sådant upplevde jag idag
min ambition och inställning var igår att
äntligen åka och arbeta idag
natten kom och smärtan härjade loss
vilket slutade med att jag knappt fick någon vila alls
jag var utmattad och meddelade inatt min chef att jag
inte skulle klara av att arbeta idag, skit kände jag
förbannad, övertrött och uppgiven sov jag till klockan 13 idag
det är inga som helst problem att sova just nu, snarare tvärtom
jag kan somna tidigt och ändå sova till 15 tiden dagen efter
min kropp är så trött just nu och det är svårt att få igång den
så idag fick jag inse att det går inte att klara av att jobba som kroppen är nu
jag får ta denna veckan som vila och ta nya tag nästa vecka
då hoppas jag att kroppen vilat upp sig och återställt sig lite
allt hänger på smärttopparna, hur dom kommer och hur länge dom stannar

tog mig ut med min vovva på en skön solpromenad
satte mig på en bänk i Delsjön och försökte blicka framåt
jsut nu är livet tufft men en sak är säker, det kommer inte alltid vara såhär
operation närmar sig och det siktar jag starkt in mig på
tills dess en sak i sänder, en timme i taget och långa djupa andetag

Kram & Kärlek från mig

Inga kommentarer: