fredag 17 februari 2012

jag = koma-troll idag



















what a week...

jag har kört i drygt 300 km / h hela veckan...idag känns det väldigt tydligt
igår lade jag mig tidigt och somna på momangen, sov länge idag och det var
så skönt att få kunna göra det. Min mage var igår hemsk så det vart nära ett par ggr
att jag nästan fick lägga mig ner på golvet, kunde inte med men det gick bra ändå
härdade ut liksom, så nu idag har jag ingen ork att inte göra någonting förutom sova och vila
smärtan är här idag med, blödningarna med. Så det fortsätter i denna karusell och jag tillåter det
solen skiner ju så fint utanför så nu ska jag ta mig en dusch och klä mig

måste upp till jobbet ändå idag och kolla en sak
sen blir det mys och ro hela dagen och kvällen
snart har vecka 7 passerat och då går vi snart in i vecka 8 = 5 veckor till operation
Jag har ännu inte fått mitt läkarintyg så det får gärna komma nu så jag kan få klart allt sånt
det är så mycket oro och tankar kring allt detta med försäkringskassan och ersättning men jag hoppas att det går bra även denna gång, för än så länge har jag inte haft några problem med dem.

fokus är idag på att försöka kunna njuta av väder och vind och glömma smärtan för en stund
ingenting är omöjligt så ska ge det ett försök. En annan sak som jag ska börja med nu är att gå hos psykolog. Jag fick äntligen ordnat detta så ska till en psykolog den 1 mars för första gången. Det är en sak jag har tänkt på i alla dessa år och som jag velat genomföra. Jag har ju varit hos en smärtpsykolog men det var inte så som jag hade hoppats på. Det klickade inte alls och så var det hon som pratade hela tiden och jag som satt tyst, så ska det inte vara eller??!! Jag har nu detta att sikta på också, ska bli kul och spännande samtidigt vet jag hur tufft det kan vara men det gör ju en gott att få avlasta sina egna axlar och vingar med tankar och funderingar,

jag har mycket att se fram emot nu....så krigar vidare

Over and Out från koma-trollet Madde

Kärlek till er från mig


Inga kommentarer: