tisdag 21 februari 2012

Me VS Mr pain

Jag är idag genomskinlig i min hud för jag fick ju nada sömn natten till idag. Jag är extremt trött när jag har dessa smärtkrig. Jag laddar fullt och efter typ 10 min av smärtpiken blir jag ett lätt byte som blir skör och svag. Varje minut i detta krig kostar 3000 ggr så mycket i form av livskvalitéts valuta. Varje sekund som går förlorad känns så otroligt jobbigt inombords. Det är lätt för mig att prioritera och motivera mig själv när jag vet vad det kostar mig.

Hade idag ett riktigt bra möte och läkarundersökning, kan vara mitt livs bästa läkarundersökning till och med. Hade en expertpanel bestående av tre läkare som alla visade ett stort intresse av att hjälpa mig att få bukt med den nuvarande smärtpiken. Jag hade svårt att tro mina ögon när jag kände av engagemanget och värmen dom visade mig. Vi gick tillsammans igenom min journal som inte är helt lätt att läsa sig genom. Anteckningar gjordes och frågor till mig ställdes. Det var inga konstigheter alls. Sen följde en smärtsam gynundersökning som inte skiljde sig från den tidigare som min läkare gjort. Sedan frågade läkarna mig om min psykiska hälsa och tankar omkring den.
Jag fick berätta min plan som nu är på gång med att börja hos psykolog. Detta välkomnades och stöttades till fullo. Jag njöt av berömmet och tackade. Planen nu är att smärtlindrande den nu pågående smärtpiken som härjar i min kropp. Jag har idag kämpat på med morfinsprutor och smärtlindringsbas. Det är inga roliga biverkningar som vanligt så som ihållande klåda över hela kroppen och kraftigt illamående. Det har precis gått jämt ut.

Dagens bästa händelser har varit mina besök under dagen.

Först ut var glada och omtänksamma Johanna kom och överraskade mig med tidning och goa kanelbullar. Tack! Så himla gulligt av dig!

Sen kom min lilla skrutta Honeys tidigare familj Caroline med fika och sin lilla busunge och hälsade på, ännu ett lyckorus. Så himla kul att ses igen :-) rart av dig att komma och hälsa på mig.

Malin med sin finfina gravidmage kom förbi och satt och tjutande glatt med mig, massa gamla minnen mm som vi pratade om och självklart om hennes buse inne i magen. Riktigt roligt! Tack så in i bänken för att du kom och alla godsaker du köpt med dig.

Sen kom även min älskade syster, moster Ann-Marie och mor min på besök. Det kan bli riktigt roliga möten när alla är trötta och flamsiga och skratt-attackerna är oändliga. Det var mycket skratt och glädje. Tack för vindruvorna och blommorna från er, dom piggar upp mig och ger mig energi.

Sen får jag inte glömma min älskade andra hälft som nu löser allt med min lilla bebis Honey. Tack!

Nu nytt försök att somna, men frågan är om det kommer gå för har katastrof ont just nu....


- Posted using BlogPress from my iPad

Location:KK avdelning 67

Inga kommentarer: