onsdag 16 maj 2012

Du fattas mig

Mommo
Älskade Mommo
Du fattas mig
Oerhört mycket
Älskar dig

Jag är så glad
Att jag var hos dig
att jag stannade hos dig
Hela denna tiden

Din panna vart varm
Jag baddade dig
Med svalkande servetter
Fuktade dina små läppar
Satte på en vacker sång
Höll din hand

Sen
Bad jag dig släppa taget
jag klarar mig, du kan släppa taget
du behöver inte lida mer
Det är dags för farväl
Vi syns snart igen
Du lyssnade på mig
Och släppte taget om livet
Dina tunga andetag upphörde
Du log mot mig
Din hand i min släppte taget
Din kropp stannade upp
Fint och lugnt vart det
Så vackert

Det är det värsta jag upplevt
men samtidigt det finaste och starkaste jag vart med om. Du fick frid
Du lider inte mer, du har fått ro
Tack för allt du gjort för mig
Jag är så tacksam för dessa fina 20 år som jag känt dig. Du står mig så nära, som en mor och dotter relation.

Jag bara gråter hela tiden
De sista timmarna på sjukhuset spelas upp om och om igen, du har det bra
Äntligen får du träffa din livskamrat igen
Ett kärt återseende

Det kommer ta tid
Att inse helt att jag mist dig
En dag i sänder

Jag är djupt tacksam för det stöd som personalen visade upp. Dom gav mig oerhört mycket ork. Dom försökte förbereda mig inför vad som komma skulle. Jag är också glad att jag fick dela detta med dig. Älskar dig

Mommo, du fattas mig

1 kommentar:

Sofie - Kreativa latsidan sa...

Det är så vackert det du skriver. Så starkt att stora tårar rullar ner för mina kinder. Att förlora någon som man älskar så högt är smärtsamt. Att sörja gör ont, men det är samtidigt något fint. För ju större kärleken är desto större är också sorgen. KRAM