torsdag 3 maj 2012

swish

gårdagen gick så fort förbi....swish
jobbade länge igår sen hem och deklarera, i sista minuten - Jag vet
deckade i soffan framför tvn
på kvällen kom moster Ann-Marie förbi som jobbade sent igår
hon stannade över till idag, jag hjälpte henne med hennes mobil
hon är så härlig min moster, hon betyder så mycket för mig
skratt är alltid nära när man har med henne att göra

den 25 maj åker jag och moster samt min mamma till Italien
vi ska åka buss till Legurien i norra Italien. Ska bli kul och mysigt
min moster har aldrig varit utomlands så det ska bli kul att uppleva

magen bråkar lite men det är under kontroll
jag klarar av mina 8 timmar arbete. Det är ovant men går bra
det känns så skönt att vara tillbaka på jobbet efter att ha varit hemma
så länge nu för att dels opereras och sen läka och återhämta sig

jag var hos psykologen igår också
det var helt okej, jag har några gånger kvar och vet att det är
ett mycket bra beslut att jag går där ett tag

jag grubblar just nu mycket tillbaka på de senaste månaderna
det har varit så tufft och jag är så glad att den tiden är förbi
all oro som jag hade inför operationen
allt kaos jag kände inombords med alla mediciner och biverkningarna

jag är just nu tacksam för varje dag som går förbi utan större smärt utbrott
är så tacksam för det varje gång det fungerar i mitt liv just nu

på lördag kommer några vänner till mig på besök för födelsedagsfika
ska bli kul att få se mina goda vänners glada miner och skratt
jag ska unna mig och njuta av varje stund som jag mår bra

nu dags att återgå till jobbet

Puss & Kram



Inga kommentarer: