tisdag 8 maj 2012

Tack livet

Igår mådde jag otroligt dåligt både mentalt och fysiskt. Min kropp lyssnade inte alls så det tog massa energi. När jag sedan tog mig ut och promenerade funderade jag kring mångt o mycket. Jag åkte senare på dagen till morfars grav och fixade och planterade blommor så det blev så stormigt som möjligt. Satt där hos honom en stund i solen och tänkte....
Hur ska detta gå? Hur ska jag orka? hur ska allt gå ihop?
Då.....
Ringde min mobil...
Det var en kvinna från Bingolotto som
Undrade om jag ville medverka i programmet på söndag i direktsändning
hallå eller, om jag vill :)
Jag är ju så tacksam över vinsten jag vann i julas. Den har gjort mig enormt tacksam. Även om min kropp och sjukdom bråkat så har jag kunnat unna mig god mat under den tiden jag vart hemma i väntan på operationen. Dagarna har varit så mycket lättare tack vare att jag kunnat njuta av vinsterna. Det känns fortfarande overkligt att det hänt, trots att bilen nu kommit. Den är sååå grymt rolig att köra.
Min första tanke jag fick var att ringa mormor och berätta om detta. När jag ringde henne fick jag en skum känsla i kroppen. Hon svarade och jag lade genast märke till hur dålig hon lät på tonen. Hon vart inte riktigt kontaktbar. Hon hade blivit ännu sämre. Så nu hade hon ännu fler kontroller och mer hjälp av hemtjänsten.
Jag berättade vad som hänt men hon förstod inte. Bara på några få veckor så har hon blivit så mycket sämre. Hon och morfar är ju inte släkt med mig men dom har alltid funnits för mig under min uppväxt. Dom fick inga egna barn så dom tog sig an mig när jag vart liten och växte upp. Mormor och jag har gjort massor ihop och vi har haft så många goda stunder tillsammans. Hon och morfar spelade alltid Bingolotto och dom skojade och sa alltid att om dom skulle vinna en bil så skulle jag få den.
Så därför vart det extra kul att få ringa mormor den kvällen när jag vann...
Vilken lycka hon kände för min skull....oj...oj....oj
Älskar henne enormt mycket och bara tanken på att hon inte skulle överleva det hon nu genomgår får mig att bryta ihop totalt. Kämpa på mormor, du klarar detta.
Du har alltid peppat mig inför varje operation så nu får jag peppa dig.

Så gott folk, på söndag smäller det kl 19 i kanal 7 så deltar jag. Missa inte det

Avslutningsvis tack livet för det gåvor man får. Jag känner mig så välsignad.

Puss & Kram


Inga kommentarer: