torsdag 10 maj 2012

Ekonomi-Oro

Ibland önskar jag att jag kunde trolla
Det har vart en hel del nu d sista
Mormor är inlagd sedan idag
Jag kände det på mig så jag ringde direkt till sjukhuset och hade helt rätt.
Hon är inlagd och mycket svag. Tårarna var nära hela samtalet med henne. Jag bet ihop för att ge henne ork och kraft. Hon lät så svag och det var så jobbigt. Jag måste åka och träffa henne. Min älskade mommo.
Jag pratade om kommande söndag då jag får äran att delta i studion på Bingolotto, mormor gav ingen respons. Jag önskar så att hon vore starkare så hon kunde delta i mitt sällskap på söndag. Hon får förhoppningsvis se på programmet om hon är bättre då.
Vi har ju spelat detta så många gånger i alla år. Är galet kul.

Har idag bitit ihop när det kom till att beräkna mina kommande räkningar denna månad. Det värsta som är om man blir tvungen att vara sjukskriven är hur hårt det drabbar ekonomin. Jag har levt snålt och bra. Handlat maten på Coop och tänkt igenom alla köp sedan jag blev sjukskriven. Känns bra. Ändå blir det rejält tufft nu ett tag till. Jag har så svårt att släppa oron inför nästkommande månad tills jag får en riktig lön från jobbet. Önskar jag kunde trolla nu med räkningar och den lilla slant som dyker in från försäkringskassan. Hur klarar folk att vara långtidssjukskrivna? Bläää för sånt. Jag har ju nog med bekymmer på grund av min sjukdom. Hallå eller.

Nu siktar vi mot framtiden med hopp om att allt går väl och löser sig. Jag är ju envis så ger inte upp i första hand.

Länge leve livet, här kommer jag

Swish & Godnatt kära läsare och medsystrar

Inga kommentarer: