tisdag 22 maj 2012

Konstig dag

lång dag
konstig dag
allt känns skumt
inombords

var på Fonus
ordnade upp allt
inför din begravning Mommo
konstigt, kändes det
att sitta där

jag kan inte fatta
att du inte längre finns
älskade Mommo
hur hände detta?
allt har gått så snabbt

du var ju pigg och kry
sen pang slog blixten ner
och jag fick vara vid din sida
för att lägga din hand i min
sedan lämnade du livet
Älskade mommo

hur ska jag fatta?
hur ska jag förstå?
tårarna rinner
tomhet inombords
för jag saknar dig
dina goda råd och din visdom

när jag bad dig släppa taget
och möta upp moffa
så lyssnade du

idag planerade jag din sista färd
det gjorde ont i hjärtat mitt
jag ville ha fler år med dig
du lämnade livet för tidigt
men, du lider ej mer
nu är du hos moffa
ni omfamnar varann
och ni finns med mig varje dag
I resten av mitt liv

jag är inte rädd för döden
för då möts vi igen

idag när din dödsannons blev klar
gjorde det ont att inse
att du inte finns hos mig nu mer
jag tittar på foton från förr
och känner stor tacksamhet
över att jag fått ha dig och moffa
i mitt liv
när min familj var splittrad
så omfamnade ni mig
och ni tog er an mig
ni älskade mig som er dotter
och gav mig styrka och tröst
men framförallt, ni gav mig trygghet
samt mängder av kärlek

åh vad ni fattas mig
tack för att ni vakar vid min sida
jag känner er goda närvaro

lång dag
konstig dag
idag är det en vecka sen
jag miste dig

imorgon vet jag inte vad livet bjuder på
ska ro om mig själv lite
ska försöka landa
så gott det går

Godnatt och Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina tankar.
Den dagen kommer då jag känner samma sak efter min morfar och mormor.