tisdag 15 maj 2012

Tunga timmar

Tiden går framåt
Jag sitter här hos Mommo
Personalen är så gullig
Dom stöttar mig och försöker förbereda mig på vad som komma skall. Fick ett häfte med tankar och känslor kring dödsbädden. Det var så fin text att läsa. Mycket svar på många frågor som jag just nu har. Hon andas tungt tungt och mycket slem i halsen. Låter så jobbigt för henne. Jag känner mig väldigt liten och otillräcklig. Sen gråter jag i omgångar. Det är lite overkligt detta som händer. Kommer fortsätta gråta ut. Behöver det. Önskar ingen behöver uppleva det som nu sker för det är tortyr att se och uppleva. Samtidigt är jag glad att jag får finnas för Mommo nu under denna tunga tid i hennes liv.

Kram och kärlek

1 kommentar:

Nathalie sa...

Jag vet precis vad du går igenom vännen.
Det är ren tortyr, och som du säger ska INGEN behöva genomgå detta.
Men tyvärr är detta den väg vi alla kommer vandra på ett eller annat sätt, och mommo känner av din närhet och kärlek och det ger henne förhoppningsvis det lugn hon behöver för att släppa taget och vandra över till andra sidan, Den bättre sidan.

All kärlek och styrka till dig vännen! <3