tisdag 15 maj 2012

Vakar hos mormor

Underbara Mommo
Du ligger stilla
Din blick möter min
Genom att se dig göra grimaser
Förstår jag dig någorlunda

Du är så svag
Levern sviktar
Dina njurar är i dåligt skick
Läkaren sa att detta förlopp
Kommer gå snabbt

Jag gråter
Kan inte sluta
För du betyder så mycket för mig
Du står mig nära som min mamma
Du har alltid funnits för mig

Nu sitter jag vid din sida
Håller din hand
Fuktar dina läppar
Ser till att du får smärtstillande
Du ska inte lida

Det är så svårt att inse
Att du är så sjuk

Vi talades vid i fredags
Då lät du precis som vanligt
Nu 3 dar senare ligger du här
Långt ifrån verkligheten
Du vaknar till, jag klappar om dig
Pratar med dig
Sen stänger du dina bruna ögon

Jag saknar dig, vill inte mista dig
Nu ska jag bädda om mig i sängen dom ställt upp för mig, så att jag kan stanna hos dig hela tiden. Fina vackra mormor, hoppas du känner min närvaro. Du är inte ensam

Kärlek & Godnatt

Inga kommentarer: