lördag 19 maj 2012

Saknad

Det är tomt
på många sätt
jag förstår inte
älskade Mommo
saknar dig

Det har gått några dar
Men ändå har det inte gått in
jag känner mig lite vilse

i fredags fick jag hjälp av en go vän
hennes mamma pratar finska
jag kopplade ihop henne, mig och mommos syster i Finland
så äntligen kunde jag meddela dem om vad som hänt Mommo. Hur det gick till och om hur sjuk Mommo var.
Ingen av oss visste hur illa det var
en stor sten släppte mitt bröst när det samtalet var över. Jag ska ringa dom igen när jag vet datum för begravning.

I fredags vart jag på begravningsbyrån
Det blev lite gjort men det är långt ifrån klart ännu. Ska dit igen på tisdag.
Allt detta känns så konstigt
ser ändå fram emot när det är klart med planeringen kring begravningen

Jag har kikat på kort från alla år med Mommo, det är så roligt att blicka tbax
Jag är så lyckligt lottad som har fått ha både Mommo & Moffa i mitt liv
Jag är djupt tacksam för våra år tillsammans. Dom tog sig an mig som deras barn. Vilken gåva

Tårarna rinner en hel del
jag saknar henne så mycket
kan inte fatta att hon inte längre finns

Ett ögonblick i sänder
jag ska rå om mig själv nu

jag är så glad över att jag var med Mommo hela vägen. Jag vet att det betydde mycket för henne

Jag ser fram emot den dagen vi ses igen

Kram

Inga kommentarer: